آفتاب

مدیر حقوقی منطقه آزاد: زمین هایی به ارزش 13 هزار میلیارد ریال در قشم آزاد شد

مدیر حقوقی منطقه آزاد: زمین هایی به ارزش 13 هزار میلیارد ریال در قشم آزاد شد

قشم - ایرنا - مدیر امور حقوقی و قراردادهای سازمان منطقه آزاد تجاری- صنعتی قشم گفت: بخشی از زمین های واگذار شده در این جزیره در سال های گذشته به ارزش تقریبی 13 هزار میلیارد ریال تعیین تکلیف و به دولت بازگردانده شد.

«محمد جوادیان زاده» یکشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: تعیین تکلیف حدود 41 پرونده درشت واگذاری زمین که جنبه حقوقی داشتند، به طور جدی در 2 سال گذشته در دستور کار قرار گرفت و تا کنون حدود 15 میلیون مترمربع زمین از طریق دادگاه و یا فسخ یکطرفه از سوی سازمان منطقه آزاد به دولت بازگردانده شده است.
وی با بیان اینکه حکم تعدادی از پرونده ها بدوی و هنوز قطعی نشده است، افزود: ارزش زمین های واگذار شده بلاتکلیف در دولت های گذشته در مجموع 30 هزار میلیارد ریال می است که با پیگیری پرونده ها توسط منطقه آزاد قشم در محاکم قضایی و یا فسخ درون سازمانی حدود نیمی از آنها تعیین تکلیف شده است.
مدیر امور حقوقی و قراردادهای سازمان منطقه آزاد قشم بیان کرد: حدود 90 درصد زمین ها در دولت های پیشین واگذار و عقد قرارداد شده بود اما در این قراردادها مصالح این سازمان، دولت و بیت المال در نظر گرفته نشده و در برخی موارد نیز سرمایه گذاران به تعهد خود در چارچوب قراردادها عمل نکرده بودند.
وی گفت: از جمله یک هزار و 32 هکتار زمین در مرداد ماه سال 1384 به یکی از شرکت های سرمایه گذاری ساختمانی واگذار شده اما با گذشت 10 سال هیچ اقدام خاصی انجام نشده بود که در نهایت با اقدام های صورت گرفته این قطعه زمین بازگردانده شد.
جوادیان زاده اضافه کرد: در موردی دیگر 14 هکتار زمین با ارزش چهار هزار و 500 میلیارد ریال در سال 1390 واگذار شد و قرار بود تا سال 91 پروژه ای اجرا شود اما زمین مورد نظر بدون هیچ اقدامی در تصرف قرار داشت که با پیگیری دستگاه قضایی بازپس گرفته شده است.
مدیر امور حقوقی و قرار دادهای سازمان منطقه آزاد قشم بیان کرد: با همکاری دستگاه قضا و حساسیت نسبت به حفظ حقوق بیت المال در زمینه تصرف های عدوانی نیز اقدام هایی صورت گرفته و از جمله هفت میلیون مترمربع زمین که در سه سال اخیر تصرف شده بود، از طریق دادسرا احیا و به شرایط گذشته بازگردانده شد.
8123/6048*شبس*1613* خبرنگار: محمد ملاحمزه زاده انتشاردهنده: عبدالله غفاری
کد N1647538

وبگردی