آفتاب
مصطفی فقیه اسفندیاری:

جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی کشور است

جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی کشور است

طی مراسمی با حضور شخصیت‌های علمی، فرهنگی و مسئولان کشوری و استانی آیین تکریم و معارفه مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در این مراسم که در محل سالن همایش‌های بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی با تلاوت کلام‌الله مجید آغاز شد، علی‌اصغر کاراندیش مروستی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس هیئت‌مدیره بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا علیه‌السلام، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، مدیران عامل پیشین و جدید بنیاد و برخی از مسئولان جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا علیه‌السلام حضور داشتند.

اکبر شیخ که از امروز با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌عنوان مدیرعامل جدید بنیاد بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام، سکان این بنیاد و جشنواره بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام را از سید جواد جعفری تحویل گرفت، متولد خردادماه ۱۳۵۰ در شهر گرگان و کارشناس ارشد رشته مدیریت آموزشی و دانشجوی دکترای این رشته است.

در کارنامه مدیرعامل جدید بنیاد بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام، ۲۵ سال سابقه کار اجرایی، آموزشی، فرهنگی و مدیریتی به چشم می‌خورد که از جمله آن‌ها می‌توان به ریاست مرکز تربیت‌ معلم چابهار، معاونت دانشگاه شهید مطهری سیستان و بلوچستان و ریاست مدارس و معارف شهید مطهری این استان اشاره کرد.

شیخ همچنین مدیرکلی مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان سیستان و بلوچستان را در کارنامه دارد. آخرین سمت او مدیرکلی مرکز اسناد و کتابخانه ملی شمال شرق کشور (خراسان شمالی، جنوبی و رضوی) است.

وی در جایگاه مدیرعاملی بنیاد، دبیری جشنواره بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام را نیز بر عهده خواهد داشت.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: اساس کار بنیاد بین المللی امام رضا (ع) تولید محتوای غنی و جذاب با بهره گیری از ابزار هنری و فناوری روز است

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم گفت: در حال حاضر اساس کار بنیاد بین المللی فرهنگی – هنری امام رضا (ع) تولید محتوای غنی و جذاب برای مخاطبین با سلایق و سنین مختلف و بهره گیری از ابزار هنری و فناوری روز است.

علی اصغر کاراندیش مروستی افزود: جشنواره بین المللی امام رضا (ع) شکل گرفت تا در قالب بنیاد بین المللی امام رضا (ع) به فعالیت خود ادامه دهد.

وی بیان کرد: هدف بنیاد بین المللی امام رضا (ع) ترویج فرهنگ رضوی یعنی همان فرهنگ دینی و ملی در سطح جهان در قالب برگزاری جشنواره بین المللی امام رضا (ع) است که هر سال در دهه کرامت برگزار می شود.

وی اظهار کرد: خوشبختانه با مدیریت آقای جعفری بنیاد بین المللی امام رضا (ع) روز به روز پویاتر شد و از نظر کیفی و جنبی برنامه های خوبی را در داخل و خارج کشور برنامه ریزی کرد و توانست این بنیاد را به جایی که لازم است برساند.

وی گفت: یکی از بحث های اصلی که اساس کار بنیاد امام رضا (ع) بود، معطوف به این شد که فعالیت های جشنواره امام رضا (ع) جنبه مردمی پیدا کرده و از جنبه دولتی آن کاسته شود تا مردم در داخل و خارج از کشور با سیره و فرهنگ رضوی آشنا شوند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در همین راستا برنامه های مختلف جشنواره امام رضا (ع) در نقاط مختلف داخل و خارج شامل ۷۷ کشور و ۳۱ استان داخل کشور برگزار شد و مقرر گردید تالیفات در این جشنواره به زبان های مختلف ترجمه و به خارج از کشور ارسال شود تا همه مردم دنیا با فرهنگ رضوی آشنا شوند.

وی افزود: در راستای ترجمه آثار به زبان های مختلف اقدامات ارزشمندی انجام شد که لازم است سرعت بیشتری به این اقدام داده شود.

کاراندیش مروستی اظهار کرد: استفاده از فناوری ها و ابزارهای جدید و استفاده از هنر برای انتقال مفاهیم رضوی از دیگر اهداف در برگزاری جشنواره امام رضا (ع) بود که در این حوزه رسانه های مختلف دیجیتال و حوزه سینمایی و دستگاه هایی دیگری که این امکانات را در اختیار داشتند به کار گرفته شدند تا از این فناوری ها برای انتقال مفاهیم به مخاطبین فرهنگ رضویب استفاده شد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در راستای تولید محتوای غنی و جذاب در قالب جشنواره امام رضا (ع) برای مخاطبین با سلایق و سنین مختلف اقدامات خوبی انجام شد و دستگاه هایی مانند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همکاری خوبی داشتند.

کاراندیش مروستی اظهار کرد: افزایش زمان برگزاری جشنواره امام رضا (ع) نیز از دیگر اهدافی بود که براساس آن برخی برنامه های این جشنواره از دهه کرامت خارج و برگزاری آن به ایام مختلف سال تسری یافت.

وی معرفی مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام را یکی از فرصت های مغتنم برای ترویج فرهنگ رضوی برشمرد و گفت: تا ۱۱ سال دیگر هم در ایران شهری به عنوان پایتخت فرهنگی جعهان اسلام شناخته نخواهد شد.

وی افزود: برای بهره گیری مطلوب از این فرصت و حفظ کردن این شرایط، مقرر شد  بنیاد امام رضا (ع) هم در طول سال برنامه اش را در داخل و خارج از کشور توسعه دهد و دامنه برگزاری برنامه های جشنواره امام رضا (ع) را تا اسفند ماه سال ۱۳۹۶ ادامه دهد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همچنین تلاش شده است مشهد محوریت خود در برنامه های جشنواره امام رضا (ع) را حفظ کند و بیشتر برنامه ها در این شهر برگزار شود تا فضای این شهر بیشتر به عطر رضوی معطر شود و زائران فقط فرهنگ رضوی را در قالب بنرها و همایش احساس نکنند بلکه این فرهنگ در رفتار و گفتار مردم شهر نیز مشاهده شود.

وی بیان کرد: بنیاد بین المللی امام رضا (ع) در زمینه ترویج فرهنگ رضوی و تجلی آن در رفتار و گفتار مردم نقش اساسی دارد و باید دستگاه های مرتبط با این موضوع در سال ۲۰۱۷ که مشهد، پایتخت فرهنگی جهان اسلام است، به خوبی نقش آفرینی کنند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: موسسات زیادی زیر نظر این وزارتخانه فعالیت دارند و بنیاد بین المللی امام رضا (ع) یکی از بهترین موسسات از نظر وضعیت اداری و تشکیلاتی با نیروی کم است که با شتاب حرکت می کند تا تولید محتوای مناسبی داشته باشد.

وی بیان کرد: راه اندازی خبرگزاری فرهنگ رضوی نیز از سوی بنیاد بین المللی امام رضا (ع) در طول سال گذشته انجام گرفت و مقرر شد ۸۰ درصد از تولیدات این خبرگزاری فقط به تولید محتوا اختصاص یابد و تنها ۲۰ درصد تولید خبر داشته باشد.

وی جعفری؛ مدیرعامل سابق بنیاد امام رضا (ع) را چهره شاخص فرهنگی کشور معرفی کرد و گفت: از آنجا که قانون بازنشستگی کشور اجازه فعالیت بیشتر به ایشان را در حوزه مسئولیتی بنیاد امام رضا نمی داد اما برای بهره گیری از تجریه و علم وی در حوزه فرهنگ رضوی، از این پس به عنوان نائب رئیس هیات مدیره بنیاد امام رضا (ع) ایفای نقش خواهند کرد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ شیخ مدیرعامل جدید بنیاد امام رضا (ع) را فردی کاردان و باتجربه دانست و گفت: آقای شیخ به مدت چهار سال در سمت بنیاد امام رضا (ع) ارائه خدمت خواهند شد و امید است این بنیاد فعالیت درخشان خود را در زمان مدیریتی ایشان ادامه دهد.

مدیرعامل جدید بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع): خدمت در حوزه فرهنگ رضوی را فضل الهی و عنایت خداوند می‌دانم

هم چنین مدیرعامل جدید بنیاد بین المللی امام رضا(ع) گفت: کار برای امام رضا(ع) دلی و اعتقادی است و من ضمن ادای احترام به همه نهادها و دستگاههای که تاکنون با جشنواره امام رضا(ع) همکاری داشته اند، دست یاری بسوی همگان دراز می کنم و آنها می خواهم ایده ها و پیشنهادهای خود را در راستای بهبود برنامه ها ارائه کنند.

دکتر اکبر شیخ، در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام که در محل سالن همایش‌های بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد؛ ضمن تقدیر از اعتماد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، هیات مدیره بنیاد بین المللی امام رضا(ع) برای  این سمت اظهار کرد: من در مجموعه ای( مدارس معارف شهید مطهری) کار می کردم که ترویج فرهنگ و معارف اهل بیت هدف اصلی آن بود و خدمت امروزم در  حوزه فرهنگ رضوی فضلی الهی است و آن را عنایت و توفیق خداوند و  حضرت امام هشتم می دانم.

دبیر جشنواره بین المللی امام رضا(ع) گفت: خدمت حضرت رضا(ع) رسیدم و در برابر ضریح مقدسشان عرضه داشتم ای آقا و مولای ما شما همه کاره هستید و ما افتخار می کنیم در خدمتان باشیم.

مدیرعامل جدید بنیاد بین المللی امام رضا(ع) ادامه داد:  از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به من چندین مسیولیت پیشنهاد  شد که به دلیل ارادتم به ساحت امام مهربانی ها نتوانستم پیشنهاد خدمت در بنیاد بین المللی امام رضا(ع) را نپذیرم.

شیخ ضمن تجلیل از زحمات مدیرعامل قبلی بنیاد بین المللی امام رضا(ع) گفت: وی شخصیتی خدوم و خوش اخلاق و خوش فکر است و من به عنوان عضوی از جامعه فرهنگی کشور از خدمات ایشان تقدیر می کنم.

مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) با تاکید بر اینکه پس از تجزیه و تحلیل و آسیب شناسی برنامه های قبلی، دوران جدید فعالیت های بنیاد بین المللی امام رضا(ع) آغاز خواهد شد تصریح کرد:امید داریم جشنواره بین المللی امام رضا(ع) پر افتخارتر از گذشته راه خود را ادامه دهد و در سایه عنایات حضرت رضا(ع) بتوانیم این مسیر را با برنامه ریزی دقیق ادامه دهیم.

مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزراتی وزارت ارشاد: رویدادهای فرهنگی جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) یکی از معتبرترین رویدادهای وزارت ارشاد است

مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزراتی وزارت ارشاد گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در طول سال متولی رویدادهای متنوعی در رشته‌های مختلف فرهنگی و هنری است و در میان این رویدادهای فرهنگی جشنواره بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام یکی از معتبرترین رویدادها است.

امین عارف‌نیا  یکی از ارزشمندترین و مؤثرترین مؤسسات زیرمجموعه این وزارت خانه را بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) عنوان کرد و افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در طول سال متولی رویدادهای متنوعی در رشته‌های مختلف فرهنگی و هنری است و در میان این رویدادهای فرهنگی جشنواره بین‌المللی امام رضا یکی از معتبرترین رویدادها است.

وی با بیان اینکه هرسال شاهد برگزاری رویدادهای ارزشمندی در دهه کرامت هستیم تصریح کرد: بنیاد فرهنگی و هنری امام رضا(ع) نقش بسیار مهمی در این خصوص دارد.

مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزراتی وزارت ارشاد در ادامه بیان کرد: جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) با بنیاد فرهنگی و هنری امام رضا (ع) پیوند خورده است.

وی عنوان کرد: آقای شیخ؛ برادری سخت‌کوش، مدیری اهل تحول و اهل برنامه‌ریزی است و در دو سال اخیر توانست مرکز کوچک اسناد و کتابخانه ملی شمال شرق را به موسسه‌ای توانمند تبدیل کنند و این ویژگی بارز ایشان مبنای انتخاب وی برای بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) از سوی وزیر شد.

عارف نیا تصریح کرد: از آقای شیخ در حوزه مسئولیت جدیدشان انتظار داریم که در بنیاد امام رضا (ع) شاهد تحولی شگرف در ارائه خدمات در این مجموعه فرهنگی، تولید محصولات فرهنگی مؤثر و فاخر با محوریت فرهنگ رضوی و برگزاری برنامه‌هایی در طول سال با محوریت امام رضا (ع) باشیم.

معاون امور زائران استانداری خراسان بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) حرکتی نهادی و مردمی را بر اساس دانش و فرهنگ رضوی پایه‌ریزی کرد

معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی هم در این مراسم گفت: بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) در راستای ترویج نرم زیارت، موفق به ایجاد جریانی برای تحقق اهداف والای نظام مقدس جمهوری اسلامی و ترویج فرهنگ رضوی شد.

واحدیی ظهار کرد: امروز چشم‌انداز فرهنگ ناب رضوی، زیارت عارفانه، آسان، ارزان، باکیفیت و با ماندگاری زائر و تکریم وی است که باید برای تحقق این اهداف به‌ویژه ترویج و تثبیت فرهنگ رضوی با اثرگذاری در زندگی مردم برنامه‌ریزی کرد.

واحدی با بیان اینکه اثرگذاری زیارت و فرهنگ رضوی در زندگی مردم برنامه کلانی را در ابعاد مختلف راهبردها، برنامه‌ها و اقدامات اجرایی می‌طلبد؛ افزود: سال‌هاست که بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) که انجام این رسالت بزرگ را آغاز و به عمق مسائل گام گذاشته است.

به گفته وی، بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) در جهت پایه‌گذاری یک جریان منسجم بر مبنای فرهنگ رضوی اقدام کرده تا فرهنگ رضوی در کل جهان گسترش پیدا کند.

 واحدی با بیان اینکه به همت بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) دهه کرامت به یک موضوع جهانی مبدل شده است؛ تصریح کرد: به‌گونه‌ای که مسلمانان در اقصی نقاط جهان نام امام رضا (ع) را فریاد می‌زنند.

وی افزود: بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) حرکتی نهادی و مردمی را با مشارکت اندیشمندان و بر اساس دانش و فرهنگ رضوی پایه‌ریزی کرد لذا به این بنیاد افتخار می‌کنیم و برای همه متصدیان آن آرزوی توفیق و موفقیت داریم.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه بین المللی امام رضا علیه السلام : جشنواره فرهنگی بین‌المللی امام رضا (ع) بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی نظام جمهوری اسلامی است

رییس هیئت علمی بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام نیز گفت: بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی نظام جمهوری اسلامی جشنواره فرهنگی بین‌المللی امام رضا است که مرزها را درنوردیده است.

مصطفی فقیه اسفندیاری در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل جدید بنیاد بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام اظهار کرد: زندگی انسان‌ها تابع قوانین الهی است که تعیین‌کننده راه و مقصد است.

وی با اشاره به دو سنت از سنت‌های الهی مداوله و سنت امتحان، ابتلا و افتنان؛ خطاب به مدیرعامل جدید و اسبق بنیاد فرهنگی امام رضا (ع) اظهار کرد: هوشیار باشید به دنبال نعمت پرسش همراه است و قیامت من و شما به دست من و شما همین الان ساخته می‌شود پس همراه با عمل پرسش هم طرح می‌شود.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی در ادامه بیان کرد: در این حوزه نعمتی بالاتر از پیوند دو حجت باطنی و ظاهری نیست و باید بر این نعمت شاکر باشیم.

وی یکی دیگر از مسئولیت‌های مهم دیگر را تحبیب قلوب مردم دانست و خطاب به مدیرعامل اسبق بنیاد فرهنگی و هنری امام رضا(ع) گفت: می‌دانیم بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی نظام جمهوری اسلامی جشنواره فرهنگی بین‌المللی امام رضا است که مرزها را درنوردیده است؛ آقای جعفری قدردان این نعمت باشند.

وی با اشاره به خصوصیات جعفری تصریح کرد: ایشان صفای باطن، انضباط در عمل، صمیمت در کردار، صداقت در گفتار و اتقان در عمل دارند چراکه اگر این‌گونه نبود این جشنواره به موفقیت‌های این‌چنینی دست نمی‌یافت.

فقیه خطاب به مدیرعامل جدید گفت: اعطا و جا گرفتن مقام لوازمی دارد که از لوازم این نعمت شکر گذاری است و احیای امر اهل‌بیت(ع) که مشهور جاودانه امام رضا (ع) است و برای پیوند و احیای مراجع اهل‌بیت(ع) تحریم قلوب مردم از گناه است که این مجموعه چابک و فعال شهادت به انجام تمام و کمال بود.

سید جواد جعفری: بنیاد بین‌المللی امام‌رضا علیه‌السلام الگویی از مشارکت مردم و مهندسی فرهنگی است

مدیرعامل پیشین بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا علیه‌السلام در آیین معارفه مدیرعامل جدید این بنیاد، با ارائه گزارشی فشرده از سیر تحول بنیاد مذکور از همکاری اشخاص و دستگاه‌های مختلف در دوره تصدی‌اش تقدیر و تشکر کرد.

سید جواد جعفری، بنیاد بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام را مولود شجره طیبه جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا علیه‌السلام خواند که با دو هدف گسترش دهه کرامت در داخل و خارج از کشور و گسترش فرهنگ رضوی بنا نهاده شده است.

وی گفت: اگرچه این رویداد معنوی در روزهای نخست صرفاً جنبه دلی و ارادتی داشت اما امروز مایه مباهات و افتخار است که این بنیاد به‌عنوان نهادی قانونی و با چارچوب مشخص شناخته می‌شود و ساختار این نهاد مقدس به‌گونه‌ای طراحی‌ شده است تا پیوندهای مردمی آن به بهترین شکل ممکن حفظ و دست تمامی علاقه‌مندان به خدمت در ساحت مقدس فرهنگ رضوی برای مشارکت به گرمی فشرده شود.

جعفری افزود: اگرچه برگزاری چهارده دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا علیه‌السلام در این ساختار از زبان وزرای وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی مکرراً به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی و معنوی جمهوری اسلامی ایران در حیطه فرهنگ و هنر کشور نامیده شده است، اما به این موضوع اذعان داریم که این رویداد معنوی نمودی است از ارادت مردمان ایران‌زمین به ساحت مقدس اهل‌بیت علیهم‌السلام در طول تاریخ.

وی اظهار داشت: مبتنی بر چنین باور و اعتقادی اهداف و رسالت‌های فرهنگی آستان قدس رضوی و رهنمودهای تولیت عظمای این بارگاه ملکوتی همواره محور و مدار حرکت‌های این بنیاد بوده است و این مهم بسیار موردتوجه بوده است که آستان قدس رضوی و آستان مقدس حضرت معصومه سلام ا... علیها و آستان مقدس حضرت شاه‌چراغ(ع) نقطه کانونی دهه کرامت هستند و در حقیقت این بنیاد باید بازویی برای پیشبرد اهداف فرهنگی این سه حرم ملکوتی در گسترش فرهنگ رضوی است.

مدیرعامل پیشین بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا علیه‌السلام اظهار کرد: تلاش شده است تا برنامه‌ریزی‌های این نهاد، تبلوری از همکاری متقابل دولت و مردم باشد و الگویی از مشارکت مردم و مهندسی فرهنگی را در همکاری‌های مشترک عرضه کند و با نهادسازی در حوزه فرهنگ رضوی بار اصلی تبلیغی و ترویجی در پاسداشت ایام میلاد باسعادت حضرت امام رضا علیه‌السلام و حضرت فاطمه معصومه سلام ا... علیها به نهادهای برآمده از این جریان سپرده شود که دهه کرامت مصداق بارز آن است.

جعفری با اشاره به اینکه سعی وافر به‌عمل‌آمده است تا دغدغه‌های مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ در متن برنامه‌ریزی‌های این بنیاد قرارگرفته و همواره تلاش شود تا فرهنگ رضوی و فرهنگ اسلامی به‌عنوان فرهنگ عمومی جامعه مدنظر قرار گیرد، بر ملاک عمل قرار گرفتن رهنمودهای آیات عظام و مراجع و علمای بزرگوار در این جریان عظیم معنوی تأکید کرد و افزود: تلاش شده است تا فرمایش معصوم علیه‌السلام که مؤمن نباید امروز و فردایش یکسان باشد، همواره چراغ راه این بنیاد باشد، تکرار و روزمرگی در این جریان محلی از اعراب نداشته باشد و همواره در حال نوآوری و حرف تازه باشد.

وی، تنوع عناوین برنامه‌ها، رشد در زمینه‌های نهادهای مشارکت‌کننده اعم از دولتی و مردمی، تولید آثار علمی، فرهنگی و هنری، گسترش بخش بین‌الملل،‌ تنوع مخاطبان مردمی و تخصصی در همه اقشار از کودک و نوجوان تا دانشگاهی و حوزوی و نهادسازی و جریان‌سازی را از ویژگی‌های فعالیت‌های بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا علیه‌السلام در طول دوره چهارده‌ ساله برشمرد و گفت: طراحی برنامه‌های بنیاد به‌گونه‌ای پایه‌گذاری شده است که تمامی فعالیت‌ها با مشارکت و تأمین سهم عمده امکانات، تجهیزات و هزینه از سوی اعضاء صورت گیرد تا جریان تعمیق و گسترش فرهنگ رضوی با دل‌های عاشق و داوطلب انجام پذیرد.

وی سپس از حمایت وزرای وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مسیر ۱۴ ساله بنیاد که توسعه کمّی و کیفی برنامه‌ها را وجهه همت خود قرار دادند و نیز از توجّهات دولت و مجلس در همه ادوار خصوصاً کمیسیون فرهنگی و نمایندگان مشهد و استان خراسان و اعضای هیئت‌مدیره بنیاد در دوره‌های مختلف تشکر و قدردانی کرد.

جعفری با یاد کردن از دورهٔ فعلی هیئت‌مدیره به‌عنوان دوره بلوغ بنیاد گفت: با آسیب‌شناسی و تغییر ۲/۳۸% درصدی در برنامه‌ها سبب‌ساز تحول نوسازی و نوآوری اساسی شد، خبرگزاری فرهنگ رضوی تأسیس شد و راه‌اندازی شعب استانی آن در دستور کار قرار گرفت، فصلنامه فرهنگ رضوی مجوز علمی پژوهشی دریافت کرد، مؤسسه انتشاراتی احیاء امر ولایت به‌عنوان انتشارات تخصصی در حوزه فرهنگ رضوی با اساسنامه‌ای مستقل آغاز به کارکرد و احیاء فرهنگی قدمگاه‌های مسیر جاده ولایت به‌طورجدی در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل پیشین بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا علیه‌السلام، در ادامه از معاونین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مشاوران و مدیران کل این وزارت در ستاد و استان‌ها و نیز از اعضاء جشنواره در ۳۱ استان کشور و در بیش از ۳۶۰ نهاد و سازمان که مأموریت اصلی گسترش فرهنگ رضوی را بر عهده داشته‌اند و همکارانش در شورای بین‌الملل تقدیر به عمل آورد و اظهار کرد: وظیفه می‌دانم از ارشادات علمای اعلام و مراجع بزرگوار خصوصاً آیت ا... علم‌الهدی نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه مشهد مقدس که همواره مشوق بوده‌اند و جداً با رهنمودهای ارزشمندشان موجب دلگرمی دست‌اندرکاران بوده‌اند سپاسگزاری کنم.

جعفری افزود: از محضر آیت ا... رئیسی تولیت آستان قدس رضوی که با بزرگواری و فرزانگی انگیزه مضاعفی را برای خدمتگزاران فرهنگ رضوی در این ساحت مقدس به وجود آورده‌اند به‌طور خاص تشکر می‌کنم و جا دارد از تمامی معاونت‌ها، سازمان‌ها و مؤسسات وابسته به آستان قدس رضوی که نهایت مساعدت را داشته‌اند قدردانی داشته باشم.

وی همچنین از آیت ا... سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام ا... علیها و آیت ا... دستغیب تولیت حضرت شاه‌چراغ علیه‌السلام برای حمایت از فعالیت‌های بنیاد تشکر کرد.

مدیرعامل پیشین بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا علیه‌السلام، همچنین از علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی و معاونین وی به‌ویژه معاونت هماهنگی امور زائران و همچنین اعضاء ستاد اجرایی استانی نیز تشکر کرد و با ذکر یاد نماینده ولی‌فقیه و تولیت فقید آستان قدس رضوی، آیت ا... واعظ طبسی و آیت ا... عبادی امام‌جمعه فقید مشهد مقدس از آنان تقدیر کرد.

در پایان این مراسم از خدمات، سید جواد جعفری، مدیرعامل سابق بنیاد فرهنگی– هنری امام رضا (ع) قدردانی و اکبر شیخ به عنوان مدیر عامل جدید این بنیاد معرفی شد.

یادآوری می شود؛ فعالیت بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا علیه‌السلام در سال ۱۳۸۲ و با برنامه‌هایی در ۸ عنوان با رویکرد ملی و مبتنی بر آموزه‌های رضوی از طریق قالب‌های فرهنگی و هنری آغاز شد و طی ۱۴ دوره هر ساله بر گستره جغرافیایی و تنوع برنامه‌های آن افزوده شد، به‌گونه‌ای که در حال حاضر علاوه بر سراسر میهن اسلامی، در ۷۷ کشور و ۲۴۰ عنوان برنامه به ترویج فرهنگ رضوی پرداخته می‌شود. حامی اصلی این حرکت بزرگ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و ۳۶۰ نهاد و سازمان دیگر نیز در این امر خطیر مشارکت دارند.

کد N1647388

وبگردی