آفتاب
رئیس دانشگاه کاشان خبر داد:

ترویج فرهنگ اخلاق و حجاب دانشجویی با ارایه ۱۵ واحد درسی

ترویج فرهنگ اخلاق و حجاب دانشجویی با ارایه ۱۵ واحد درسی

رئیس دانشگاه کاشان گفت: ارائه حدود ۱۵ واحد درسی در دانشگاه ها با موضوع اخلاق و معارف، فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ اخلاق و حجاب دانشجویان است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه کاشان، نشست  کمیته توسعه و صیانت از عفاف و حجاب برگزار شد. عباس زراعت، رعایت عفاف و حجاب در محیط دانشگاه  را لازم دانست و گفت: تناقض در رفتارها و گفتارها عامل اصلی مشکلات است.

وی با بیان اینکه دانشگاه محیط اخلاق و تهذیب و علم است اظهار کرد: ارائه حدود ۱۵ واحد درسی در دانشگاه ها با موضوع اخلاق و معارف، فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ اخلاق و حجاب دانشجویان است.

رئیس دانشگاه کاشان استفاده ابزاری از حجاب را نادرست دانست و افزود: حجاب جایگاه ویژه ای در اسلام دارد که باید قداست آن حفظ شود و استفاده ابزاری از حجاب نباید باشد.

وی یکی از مشکلات اساسی جامعه را تعارضات اخلاقی و گفتاری بیان کرد و گفت: اخلاق تاثیر بسزایی در حفظ عفاف و حجاب دارد .

در ادامه حسین ستار نیز هدف از برگزاری این نشست را بیان مشکلات پیش روی حجاب و ارائه راهکارهای مناسب عنوان کرد و افزود: در راستای دفاع از ارزش های دینی از ابزار علم باید به عنوان مؤثرترین هدف استفاده کنیم.

معاون فرهنگی دانشگاه کاشان ارائه طرح های پژوهشی کاربردی و برگزاری کارگاه های آموزشی را برای ترویج فرهنگ حجاب لازم دانست و اظهار کرد: دانشگاه کاشان آماده ارائه طرح های تحقیقاتی عفاف و حجاب برای سایر دستگاه ها است.

کد N1647283

وبگردی