آفتاب

ثبت 32 برند کود زیستی در دستور کار وزارت کشاورزی

ثبت 32 برند کود زیستی در دستور کار وزارت کشاورزی

وزیر جهاد کشاورزی از ثبت 32 برند کود زیستی در دستور کار وزارت کشاورزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجتی در نخستین همایش مجمع ملی سلامت با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی در خصوص تولید غذا تلاش می‌کند گفت: گیاهان نیز به غذا یا همان کودهای شیمیایی یا حیوانی و زیستی نیاز دارند، همان طور که بعضی مکمل‌های غذایی برای انسان زیان ده هستند این مشکل را در بخش نباتات نیز داشتیم.

حجتی با بیان اینکه بدمصرف کردن سم عمده مشکل ما در زمینه گیاهان بود، تصریح کرد: در دوران تحریم انواع سم‌های بی‌کیفیت و پرخطر به صورت رسمی و قاچاق وارد کشور شد که نتایج زیان‌بار آن متوجه غذای مصرفی شد که برجام توانست این مشکلات را حل کند.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به حضور شورای نظارت بر واردات سم عنوان کرد: مجوزهایی که در این زمینه از گذشته وجود داشته است ارزیابی و در صورت لزوم حذف شد همچنین سم‌های موثرتر و کم‌خطرتر در جهان شناسایی و بر واردات آن نظارت شد.

وی با یادآوری اینکه در گذشته با بی‌سامانی در خصوص فروش سم و تولید کود مواجه بودیم و استانداردی در خصوص صلاحیت تولیدکننده و عرضه کننده وجود نداشت، عنوان کرد: در حال حاضر با کمک استانداری‌ها 3 هزار و 500 فروشگاه عرضه سم در سطح کشور ساماندهی شدند و استانداری با سازمان حفظ نباتات در این خصوص همکاری می‌کنند هر چند که هنوز تعدادی از فروشگاه‌های عرضه سم برای تعیین تکلیف وجود دارد.

وزیر جهاد کشاورزی با اعلام اینکه ثبت 32 برند کود زیستی به منظور جایگزین شدن با کودهای شیمیایی  در دستور کار ما قرار دارد، اظهار کرد: امیدواریم با توجه به حضور شرکت‌های دانش بنیان بتوانیم موضوع کودهای زیستی را توسعه دهیم.

وی همچنین از تشکیل کمیته فنی ارگانیک کشور در شورای راهبری محصولات ارگانیک خبر داد و گفت: امیدواریم با آموزش‌هایی که ارائه می‌دهیم بتوانیم مردم را در جریان ضایعات ناشی از کاربرد سم یا کود به صورت نابجا در محصولات قرار دهیم تا بتوانیم محصول و غذایی سالم‌تر تولید کنیم.

 

کد N1647145

وبگردی