آفتاب

خود را متعهد به توسعه انرژی‌های نو می‌دانیم/ فعالیت شاخص بخش خصوصی کشور در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر

خود را متعهد به توسعه انرژی‌های نو می‌دانیم/ فعالیت شاخص بخش خصوصی کشور در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر

وزیر نیرو در بازدید از نهمین نمایشگاه بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر گفت: طبق تعهدات بین‌المللی حفظ محیط زیست، خود را متعهد به توسعه انرژی‌های نو می‌دانیم.

به گزارش ایلنا، "حمید چیت‌چیان" در بازدید از نهمین نمایشگاه بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر، صرفه‌جویی و بهره‌وری انرژی که از روز جمعه آغاز به‌کار کرده است، اظهار داشت: ایران در حال حاضر دارای بیش از 76 هزار مگاوات ظرفیت نصب شده نیروگاهی است که از این میزان حدود 12 هزار مگاوات مربوط به نیروگاه‌های برق آبی و انرژی‌های تجدیدپذیر است.

وی افزود: به‌رغم وجود منابع فراوان نفت و گاز در ایران، ما خود را متعهد به توسعه انرژی‌های نو می‌دانیم و طبق تعهد ایران در کنفرانس پاریس (COP 21) در زمینه کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای برنامه‌های خود را دنبال می‌کنیم.

وزیر نیرو تصریح کرد: در همین راستا برنامه‌ریزی شده که تا سال 2030 میلادی حدود 7500 مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در ایران احداث شود که از این میزان قرار است 5 هزار مگاوات تا 5 سال آینده احداث شود.

چیت‌چیان با اشاره به توسعه صنایع مرتبط با انرژی‌های تجدیدپذیر در داخل کشور گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر بخش خصوصی فعالیت بسیار شاخصی در این زمینه داشته و ما به توسعه این بخش بسیار امیدواریم.

در ادامه وزیر نیرو از شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست ایران و فناوری‌های موجود در زمینه تصفیه و بازیافت آب و همچنین تاسیسات و پکیج‌های تصفیه فاضلاب بازدید کرد.

بر اساس این گزارش، نهمین نمایشگاه بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر، صرفه‌جویی و بهره‌وری انرژی که تا 9 اسفندماه برپا خواهد بود، بیش از 80 شرکت از بخش‌های مختلف حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر در سالن 38 نمایشگاه بین المللی تهران حضور دارند.

این نمایشگاه از سوی وزارت نیرو و با همکاری سازمان انرژی‌های نو ایران، سازمان بهینه سازی انرژی ایران و کمیته ملی انرژی جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

 

کد N1647133

وبگردی