آفتاب

حدود ۹۴میلیون پرونده امحا شده است/ ۱۱۰میلیارد تومان برای تجهیز بایگانی‌ها نیاز داریم

حدود ۹۴میلیون پرونده امحا شده است/ ۱۱۰میلیارد تومان برای تجهیز بایگانی‌ها نیاز داریم

مدیر کل اسناد و امور مترجمین قوه قضاییه گفت: امحا پرونده‌های غیرضروری که توسط سازمان اسناد انجام شده حدود ۹۴میلیون پرونده بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد اسدیان در گردهمایی مدیران و مسئولان طرح ساماندهی اسناد و پرونده‌های مختومه دادگستری سراسر کشور و سازمان‌ها و واحدهای تابعه گفت: ما در قوه قضاییه از مجموع۱۳۳میلیون پرونده غیرضروری، حدود ۲۰میلیون پرونده مهم داشتیم  که در این مدت ۱۱۴میلیون پرونده پالایش شده و ۱۸میلیون پرونده باقی مانده است و در پرونده‌های مهم نیز ۹ میلیون پرونده پالایش شده و ۱۵میلیون پرونده باقی مانده است.

مدیر کل اسناد و امور مترجمین قوه قضاییه گفت: از حدود ۱۵۹ میلیون پرونده حدود ۸۸ میلیون آنها در رایانه ثبت شده و در رابطه با اسکن پرونده‌های ضروری طبق آمار شش میلیون آنها اسکن شده و ۱۸میلیون پرونده باقی مانده است.

دادیار دیوان‌عالی کشور در رابطه با امحا پرونده‌ها نیز اظهارکرد: امحا پرونده‌های غیرضروری که توسط سازمان اسناد انجام شده حدود ۹۴میلیون پرونده بوده است. در خصوص فراینده انتقال مجموعا سه میلیون و ۲۷۵ هزار و ۸۱۲ پرونده منتقل شده است.

او افزود: کل مساحتی که توسط بایگانی‌ها اشغال شده بود حدود ۸۴هزار مترمربع بودکه بعد از این فرایند۶۴ هزار و ۵۴۱ متر آن آزاد شده و این فضا در اختیار دادگستری قرار گرفته است.

اسدیان به برخی از کمبودها اشاره کرد و گفت: کمبود امکانات و تجهیزات و نیروی انسانی متخصص و آموزش دیده از اهم مشکلات ما است. مثلا در تهران که باید غنی‌ترین استان باشد هم اکنون ۱۰مجتمع فاقد متصدی بایگانی راکد است. در سی ناحیه دادسرا تهران چند ناحیه فاقد بایگانی راکد هستند و در ۱۴حوزه قضایی استان تهران برخی حوزه‌ها فاقد بایگانی راکد هستند.

او ادامه داد: این مشکلات وجود دارد اما کار بخوبی پیش می رود. برای پیش برد طرح حدود ۱۱۰میلیارد تومان بودجه برای تجهیز بایگانی‌ها نیاز داریم.

مدیر کل اسناد و امور مترجمین قوه قضاییه با بیان اینکه در حال جمع‌آوری اسناد مهم و ملی هستیم اظهار کرد: فرایند پالایش باید با شناسایی اسناد مهم و ملی همزمان باشد برلی این منظور آموزش‌هایی در استان داده شده است.

کد N1646930

وبگردی