آفتاب

ادامه پیش‌روی ارتش سوریه به سمت پالمیرا/ میدان نفتی-گازی المهر هم آزاد شد

ادامه پیش‌روی ارتش سوریه به سمت پالمیرا/ میدان نفتی-گازی المهر هم آزاد شد

ایسنا نوشت: یک منبع میدانی از موفقیت ارتش سوریه در بازپس‌گیری میدان نفتی-گازی "المهر" واقع در حومه شرقی حمص از داعش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، به گفته این منبع در ارتش سوریه حوزه نفتی-گازی المهر از حدود دو ماه قبل به کنترل گروه تروریستی داعش درآمد و در 24 ساعت گذشته در عملیات ارتش سوریه و درگیری‌هایی با داعش همزمان با بمباران شدید این منطقه توسط نیروی هوایی و توپخانه ارتش سوریه آزاد شد.

به گفته منبع مذکور در این درگیری‌ها تعدادی از داعشی‌ها کشته شدند.

یک منبع نظامی سوریه در حومه شهر حمص در گفتگو با سایت العهد گزارش داد، یگان‌هایی از ارتش سوریه در حومه شرقی حمص کنترل مناطق جدیدی در اطراف کوه‌های استراتژیک الهیال و شرق و شمال منطقه البیارات را به دست گرفته و با کنترل بر منطقه ابراج الطیران به پیشروی‌های خود در چند محور دیگر ادامه می‌دهند.

این منبع تاکید کرد: پایگاه‌های تروریست‌های داعش در برابر حملات ارتش سوریه سقوط می‌کنند و ارتش نیز مراکز تجمع آنها در منطقه را هدف قرار داد.

منبع یاد شده افزود: یگان‌های ارتش سوریه با حدود چهار کیلومتر پیشروی هنوز نزدیک به شش کیلومتر تا مثلث استراتژیک پالمیرا که مهمترین نقطه ممکن برای نیروهای سوری جهت آغاز محاصره داعشی‌ها در داخل شهر پالمیرا است، فاصله دارند.

به گفته منبع مذکور، به دنبال آتش زدن برخی چاه‌ها و خطوط نفتی در منطقه توسط داعش، ستون‌هایی از دود از حوزه نفتی جزل بلند شده است.

52310

کد N1646929

وبگردی