آفتاب

دریافت ۹۰ دلار برای قتل برادر رهبر کره‌شمالی

دریافت ۹۰ دلار برای قتل برادر رهبر کره‌شمالی

ایلنا: یکی از دو مظنون دستگیر شده در ماجرای قتل برادر ناتنی رهبر کره‌شمالی، اعتراف کرد که او در ازای این حمله ۹۰ دلار دریافت کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از دویچه‌وله،یکی از دو زن مظنون و دستگیرشده در ارتباط با قتل «کیم جونگ‌نام» برادر ناتنی رهبر کره‌شمالی در فرودگاه کوالالامپور به عمل خود اعتراف کرد و جزئیاتی از قتل را در اختیار ماموران امنیتی مالزی قرار داد. این زن اما گفته است که فکر می‌کرده عملش بخشی از یک برنامه «طنز تلویزیونی» است.

به گزارش «آندریانو اروین» معاون سفیر اندونزی در مالزی، این زن مظنون اندونزیایی گفته است که برای اقدامی که به قتل برادر ناتنی رهبر کره‌شمالی با گاز سمی منجر شد، ۹۰ دلار دریافت کرده است.

در چنین شرایطی دولت مالزی فشار بر یک دیپلمات کره‌شمالی در مالزی را افزایش داده است. رئیس پلیس مالزی اعلام کرد در صورتی‌که این دیپلمات، که دومین مقام سفارت کره‌شمالی در مالزی است، حاضر به همکاری داوطلبانه با پلیس این کشور نباشد، پلیس مالزی مجبور به اقدامات قانونی جدیدی علیه او خواهد شد و احتمال دستگیری این دیپلمات وجود دارد.

دولت مالزی در همین رابطه پرونده‌هایی علیه مظنونان دیگری نیز گشوده است. دو زن که شهروند ویتنام و اندونزی هستند و یک مرد کره شمالی در حال حاضر در همین رابطه در زندان مالزی به سرمی‌برند.

کیم جونگ نام، مسن‌ترین برادر ناتنی «کیم جونگ‌اون» رهبر کره‌شمالی، ۱۳ فوریه در فرودگاه کوالالامپور بیهوش شد و در راه رسیدن به بیمارستان درگذشت. او در فرودگاه کوالالامپور مورد حمله دو زن قرار گرفت. یکی از آنها پارچه‌ای را روی صورت او کشید که گفته می‌شود به ماده سمی آغشته بود.

پلیس مالزی اعلام کرده که بر روی صورت و چشم برادر ناتنی رهبر کره شمالی، بقایای گاز سمی VX  یافت شده و این نشان می‌دهد که او توسط این ماده شیمیایی خطرناک به قتل رسیده است. این گاز در سلاح‌های شیمیایی کشتار جمعی به کار می‌رود.

کد N1646917

وبگردی