آفتاب
فرهادی خبر داد:

صدور مجوز استقرار شرکتها در شهر سلول‌های بنیادی از سوی وزارت علوم

صدور مجوز استقرار شرکتها در شهر سلول‌های بنیادی از سوی وزارت علوم

وزیر علوم گفت: ما به سرعت چارچوب ها و مجوزهای استقرار شرکت های دانش بنیان در شهر سلول های بنیادی را صادر می کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد فرهادی در مراسم انعقاد تفاهم نامه با وزارت علوم در راستای راه اندازی شهر سلول های بنیادی که صبح امروز در وزارت علوم برگزار شد، اظهار داشت: دانشگاه خوارزمی نیروهای جوان و خوبی دارد و از سوی دیگر نیز فضای فراوانی برای شهر سلولی نیز دارد. دانشگاه ها باید با دید نسل سوم و جامع نگر به سمت آینده پژوهی بروند تا تحولی در علوم صورت بگیرد و تکنولوژی هایی به خدمت جامعه گرفته شود.

وی اظهار داشت: ما وظیفه داریم به سرعت چارچوب ها و مجوزهای حضور شرکت ها و شتاب دهنده ها در شهر سلول های بنیادی را حاضر کنیم تا در آینده دچار مشکل حقوقی نشوند.

در ادامه محمدعلی سبحان اللهی رئیس دانشگاه خوارزمی اظهار داشت: این شهر سلولی یک کمک به شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد است که زیرساخت های لازم را برای آنها فراهم می آوریم.

وی اظهار داشت: ما باید روند اعطای مجوزهای قانونی در زمینه راه اندازی رشته ها، پژوهشکده ها، مراکز رشد تخصصی، شتاب دهنده ها و پارک های علم و فناوری تخصصی را تسهیل کنیم.

سبحان اللهی خاطرنشان کرد: همچنین ما باید روند صدور گواهینامه های مورد نیاز به ویژه در زمینه تربیت و توانمندسازی نیروهای انسانی لازم در زمینه تحقیقات و فناوری را تسهیل کنیم.

وی در ادامه افزود: همچنین وظیفه تامین دانش فنی از طریق مشارکت اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در توسعه این شاخه از دانش بشری بر عهده دانشگاه خوارزمی برای راه اندازی شهر سلول های بنیادی است.

کد N1646910

وبگردی