آفتاب

تقابل با جهان برای برخی نان آورده است

تقابل با جهان برای برخی نان آورده است

رییس‌جمهور گفت: اگر ما از تعامل با جهان بگوییم برخی بدشان می‌آید و روی تعامل با جهان حساسیت دارند و از تقابل خوششان می‌آید نمی‌دانم این تقابل برایشان چه چیزی آورده البته برای برخی نان آورده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حسن روحانی در نخستین مجمع ملی سلامت عنوان کرد: در آغاز سخن به تناسب ایامی که به شهادت سرور زنان عالم اختصاص دارد به روان پاک آن بزرگوار و پدر و همسرش و همه فرزندان عزیزش درود  و تهیت و سلام می‌فرستیم و می‌دانیم فاطمه اطهر همواره خیر کثیر برای جامعه بشری بوده او کوثر و سرچشمه همه نیکی‌ها و برکت‌هاست و ما باید از این سرچشمه برای تعالی زندگی‌مان بهره بگیریم و استفاده کنیم.

سلامت ارگان و نهاد خاصی ندارد

او افزود: موضوع جلسه امروز از موضوعات بسیار حائز اهمیت است و اعضایی که در اینجا حاضرند مسئولیت سنگین و مقدسی بر دوش دارند. همین کلمه مجمع ملی سلامت راهنمای خوبی برای ما است. این جمله معنایش این است که اولا سلامت فرای درمان و مقدم  بر درمان است و ثانیه سلامت ارگان و جایگاه و نهاد خاصی ندارد و به قشر خاصی هم اختصاص ندارد.

رییس‌جمهور یادآور شد: ممکن است بیمارستان‌ها و مطب‌هایی باشد که درمان در آنجا انجام می‌شود البته عده‌ای هم در خانه خوددرمانی می‌کنند اما در بحث سلامت دنیای بسیار وسیعی وجود دارد و مهم است که چه اقداماتی می‌کنیم نه امروز که از روز تولد نوزاد و از زمانی که تصمیم می‌گیریم زندگی مشترک را تشکیل دهیم این مهم است.

مسکن کم داریم و منزل زیاد

او گفت: این که اسلام می‌گوید برای ازدواج همسانی و کفو باشد یعنی از لحاظ ایمانی و بینشی این مساله رعایت شود. اولین قربانی عدم همسانی، نوزاد است. حتی در دوران جنینی وقتی مادر و پدر عصبانی باشد، تاثیر می‌گذارد. یکی از مشکلات ما این است که مسکن کم داریم و منزل زیاد. مسکن یعنی محل آرامش. بیرون هر مشکلی داریم به خانه که نزدیک شویم قلب آرام‌تر می‌شود ما می‌گوییم سلامت اول از مسکن و غذا و هوا شروع می‌شود.

روحانی تاکید کرد: اگر بانوان ما در خیابان راه می‌روند و خدایی ناکرده آزار کلامی ببینند حرف در ذهن آنها اثر می‌گذارد روح او و آرامش او موثر است. سلامت از اینجا شروع می‌شود برخی گاز ماشینشان به بوق وصل است و مرتب بوق می‌زنند آزار دهندگی گوش در سلامت موثر است آن جمله معروف مرحوم بوعلی می‌گوید جسم سالم و روح سالم در هم اثر متقابل دارند. پس سلامت دنیای وسیعی دارد.

برخی روی تعامل با جهان حساسیت دارند

او عنوان کرد: اگر ما از تعامل با جهان بگوییم برخی بدشان می‌آید و روی تعامل با جهان حساسیت دارند و از تقابل خوششان می‌آید نمی‌دانم این تقابل برایشان چه چیزی آورده البته برای برخی نان آورده است.

ادامه دارد...

کد N1646877

وبگردی