آفتاب

خبر خوب تاج برای ملی پوشان پرسپولیس

خبر خوب تاج برای ملی پوشان پرسپولیس

پس از حرف و حدیث های فراوان مبنی بر دعوت و یا دعوت از پرسپولیسی ها به اردوی تیم ملی، رئیس فدراسیون فوتبال، عصر امروز حرف نهایی را بر زبان آورد، تاج در این باره گفت: بهترین ها به تیم ملی دعوت خواهند شد.

پس از بازگشت زودهنگام پرسپولیسی های ملی پوش از آخرین اردوی ایران در امارات و درگیری لفظی کارلوس کی روش و برانکو ایوانکوویچ، حرف و حدیث های فراوانی مبنی بر عدم دعوت از پرسپولیسی ها به اردوی بعدی جهت برگزاری با قطر مطرح شد، حرف هایی که هیچگاه از سوی کسی نه تایید شد و نه تکذیب.
با توجه به نزدیک شدن روز بازی تیم ملی در برابر قطر و لزوم تشکیل اردوی جدید تیم ملی، موضوع حضور و یا عدم حضور شاگردان برانکو در تیم ملی، سوژه اصلی محافل فوتبالی شد و البته اتفاقات پیرامون آن، احتمال عدم دعوت از پرسپولیسی ها را تشدید می کرد. مصاحبه ها و حرف های دو پهلوی کی روش و عدم اظهارنظر صریح مسئولان فدراسیون فوتبال در کنار حدس و گمان هایی که در این رابطه مطرح می شد باعث شد تا همه فوتبالی ها آماده نظاره لیست جدید تیم ملی بدون پرسپولیسی ها باشند.
البته باشگاه پرسپولیس در چند وقت اخیر در بیانیه ها و اطلاعیه های خود بر حمایت از تیم ملی تاکید می کرد و مسئولان این تیم عنوان داشتند که حمایت از تیم ملی ایران و تامین آن از نظر بازیکن، در اولویت کاری آنها وجود دارد و اهداف اصلی خود را روی کمک به صعود به جام جهانی گذارده اند.
پس از این اتفاقات تصور می شد کی روش نیز از موضع خود کوتاه بیاید و یا یکی از مسئولان تاثیرگذار در این باره اظهارنظری رسمی داشته و به پیام صلح سرخ پوشان جواب مثبت دهد اما این اتفاق هرگز نیفتاد تا گمانه زنی فوتبالی ها روز به روز بیشتر شود و خیلی ها تیم ملی را به طور واضح بدون حضور پرسپولیسی ها ببیند.
اما امروز اتفاق به گونه ای دیگر و برخلاف چند وقت اخیر رقم خورد، مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال دست به سنت شکنی زد و برای اولین بار در بین مسئولان حاضر در فوتبال، اظهارنظری سیاستمدارانه در رابطه با دعوت و یا دعوت از پرسپولیسی ها داشت. تاج در این باره گفت: بین هیچ کدام از تیم های فوتبال ایران تبعیضی وجود ندارد و همه بهترین ها به اردوی تیم ملی دعوت خواهند شد.
مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال در حاشیه مراسم معارفه رئیس جدید بین الملل فدراسیون فوتبال با اشاره به نزدیک شدن آغاز دور برگشت رقابتهای مقدماتی جام جهانی روسیه و بازی برابر قطر با تاکید به حضور قدرتمند تیم ملی کشورمان در این دوره از مسابقات، گفت: انتخاب بازیکنان تیم ملی همانند دوره قبل است و بهترین های لیگ انتخاب و در خدمت تیم ملی فوتبال خواهند بود.
وی در ادامه افزود: در انتخاب بهترین ها از باشگاههای لیگ برتر، هیچ تیمی برای ما اعم از استقلال، پرسپولیس و سایر باشگاههای دیگر فرق نخواهد داشت و ملاک، بهترین بودن بازیکنان است.
رئیس فدراسیون فوتبال در پایان گفت: تیم ملی فوتبال در این دوره بیش از هر چیز، نیاز به آرامش ، وحدت و هماهنگی دارد تا مانند دوره قبل، با موفقیت این مرحله را نیز پشت سر گذاشته و با بهترینها و سربلندی وارد جهانی شویم./ خبر ورزشی
کد N1646667

وبگردی