آفتاب

داعش چهار رزمنده شیعه را در عراق اعدام کرد +عکس(+18)

داعش چهار رزمنده شیعه را در عراق اعدام کرد +عکس(+18)

داعش روز گذشته در اقدامی وحشیانه و هولناک چهار تن از رزمندگان شیعه عراقی را در ولایت خودخوانده جنوب که از بغداد تا بصره امتداد پیدا می‌کند اعدام کرد.

شکست های متوالی گروه تروریستی داعش در جبهه های جنگ همزمان با پیشروهای نیروهای ارتش و الحشد الشعبی در عملیات آزادسازی موصل منجر شده این گروه تکفیری دست به اقدامات تلافی جویانه در خارج از جبهه‌های جنگ بزند.

عباس یاسین حسین الدراجی، محمد حسن هاشم الجبوری، علی محمد ناصر السهابی و عباس یاسین حسین الدراجی چهار رزمنده ای هستند که به دست جلادان داعش سر بریده شده و تیرباران شدند. اعدام شدگان از نیروهای مرزی مناطق جنوبی بوده اند که داعش آنان را شیعیان مرتد خطاب کرده و به شهادت رساند.

این جنایت در حالی صورت گرفته که نیروهای مسلح عراق در ۴۸ ساعت نخست عملیات آزادسازی غرب موصل، ۱۷ شهرک و روستا را از کنترل تکفیری‌های داعش خارج کردند و ۲۰۰ تروریست را نیز به هلاکت رساندند.

بنابر اعلام عباس الجبوری فرمانده نیروهای واکنش سریع وزارت کشور عراق نیروهای مسلح عراق تا نزدیکی‌های فرودگاه موصل در جنوب این شهر پیشروی کرده‌اند.

نیروگاه اصلی برقی منطقه غربی موصل هم در آستانه آزادسازی به دست نیروهای دولتی است. «مساحت کل مناطق آزاد شده، ۱۲۳ کیلومتر مربع گزارش شده است.

نیروهای مسلح عراق بامداد ۲۶ مهر عملیات آزادسازی موصل را آغاز کرده‌اند و تا دی ماه گذشته کل منطقه شرقی موصل (ساحل چپ رود دجله) از لوث عناصر داعش پاکسازی شده است.

منبع: ابنا
کد N1646598

وبگردی