آفتاب

عکس‌های جدید ناسا از بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان

عکس‌های جدید ناسا از بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان

تهران - ایرنا - دوربین Operational Land Imager ناسا که روی ماهواره Landsat8 نصب شده است، تصاویر با کیفیتی را از بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان به زمین مخابره کرد.

به گزارش روز شنبه گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری ساینس دیلی، ماهواره Landsat8 در سال 2013 میلادی به فضا پرتاب شد و مسئولیت تهیه تصاویر با کیفیت Google Earth را برعهده دارد. این ماهواره قابلیت تصویربرداری با کیفیت بسیار بالا و تفکیک رنگ دقیق با استفاده از توان پردازشی معادل دو برابر Landsat7 را در اختیار می‌گذارد.
ناسا دو تصویر از نیروگاه خورشیدی Dam Solar Park واقع در منطقه کانگای چین منتشر کرد که یکی در ماه آوریل سال 2013 میلادی و دیگری در روز پنجم ژانویه سال جاری گرفته شده و رشد سریع این نیروگاه را در طول 4 سال گذشته نشان می دهند. در زمان گرفتن دومین عکس، این نیروگاه خورشیدی 27 کیلومتر مربع وسعت داشت و تقریبا چهار میلیون سلول خورشیدی در آن به کار رفته بود. در حال حاضر ظرفیت این نیروگاه 850 مگاوات است.
در حال حاضر کشور چین در زمینه بهره‌برداری از انرژی خورشیدی در رتبه اول کشورهای جهان قرار دارد و در سال 2016 میلادی ظرفیت قابل استفاده نیروگاه‌های این کشور معادل 77 گیگاوات بوده است. پس از چین کشورهای آلمان، آمریکا و ژاپن رتبه‌های دوم تا چهارم را به خود اختصاص داده‌اند.
در طول سال‌های اخیر با گرایش روزافزون دولت‌ها به استفاده از منابع تجدیدپذیر انرژی، عنوان بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان به سرعت دست به دست می‌شود. برای مثال در سال 2014 میلادی نیروگاه خورشیدی Topaz‌با ظرفیت 550 مگاوات این عنوان را به دست آورد تا این که در ماه نوامبر همان سال نیروگاه Kamuthi در هند این مقام را به دست آورد.
علمی (6)**9259**1440
مترجم: سپیده علی کاشانی**انتشار: گلشن
کد N1646165

وبگردی