آفتاب

رویکرد وزارت کشور پیشگیری از بحران‌های اجتماعی و سیاسی است

رویکرد وزارت کشور پیشگیری از بحران‌های اجتماعی و سیاسی است

معاون امنیتی وزیر کشور با تشریح دستاوردها در حوزه امنیت گفت: رویکرد وزارت کشور این است که با پیشگیری مانع بروز بحران امنیتی شویم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین ذوالفقاری  پیش از ظهر امروز در همایش سراسری مجریان برگزاری انتخابات گفت: با توجه به اینکه در سال آخر دولت هستیم ما چهار دستاورد بزرگ در امنیت داخلی داشتیم که محصول کار جمعی مردم و دست اندرکاران امنیتی و متولیان متعدد اقتصادی و اجتماعی و سیاسی بوده است.

معاون امنیتی وزیر کشور در تشریح این دستاوردها اظهار کرد: در طول این چند سال که ما با تهدید جدی گروهک‌های معاند روبه رو بودیم شاهد هستیم که هیچ اقدام ایذایی در کشور رخ نداد. شاید در یک کلام ساده به نظر برسد اما برای برخی مقامات مسئول کشورهای غربی این سوال است که چرا این همه تهدید پیرامون ما بوده اما اقدام تروریستی در ایران نداشتیم. حتی برخی ایران را متهم کردند که با تکفیری ها ارتباط دارد اما واقعیت غیر این است.

او دستاورد دیگر را پیشگیری مطرح کرد و گفت: در سه سال و نیم گذشته یک مورد بحران امنیتی در حوزه سیاسی و یا اجتماعی نداشتیم که دلیل آن رویکردی است که در همه موضوعات داشتیم. شاید بد نباشد بگویم روزی که ما وارد وزارت کشور شدیم تجمعاتی بعضا برگزار می‌شد. من از مجریان خواستم این اخبار مرتبا اعلام شود. مجریان می‌گفتند ما قبلا به این معضلات ورود نمی‌کردیم و منتظر می‌ماندیم تا بحرانی ایجاد شود و بعد ورود می‌کردیم. اما رویکرد وزیر این بود که باید پیشگیری کنیم تا بحران امنیتی رخ ندهد. من با صراحت می گویم تمام جمع حاضر با این رویکرد در حال پیگیری مسایل اجتماعی،سیاسی و اقتصادی هستند و از ظرفیت شورای امنیت ملی هم استفاده کرده اند.

ذوالفقاری از تامین امنیت مناسبت‌های مهم کشور به عنوان سومین دستاورد یاد کرد و گفت: در انتخابات سال گذشته و یا ایامی مثل عاشورا و ایام مربوط به دهه‌های مختلف از جمله ایام فاطمیه  از گذشته تهدید داشتیم اما خوشبختانه یک مورد هم در همایش‌های بزرگ مشکل نظم و امنیت  نداشتیم

معاون امنیتی وزیر کشور دستاورد چهارم را کنترل رشد جرایم در کشور دانست و اظهار کرد: ما در ۹ سال قبل بر اساس آمارها متوسط در هر سال سی و دو درصد رشد ثبت سرقت داشتیم بخشی به خاطر سیستم هایی بود که ایجاد شد و مشکل را کم کرد ما امروز شاهد کاهش آن هستیم و در مجموع جرایم توقف رشد جرایم را داشتیم.

او در بخش دیگری از سخنانش درباره تهدیدات کشور گفت: ما با سه تهدید رو به رو هستیم. نخست تهدید کشورهای متخاصم که همیشه وجود داشته است. سپس تحرک گروهای معاند که از ابتدای انقلاب بوده و ادامه دارد و آسیب‌های داخلی که در ایام انتخابات بیشتر خواهد شد.

ادامه دارد

کد N1646109

وبگردی