آفتاب

ضرورت گسترش گردشگری سلامت در میان کشور‌های اسلامی

ضرورت گسترش گردشگری سلامت در میان کشور‌های اسلامی

عضو هیات مدیره انجمن سلامت و گردشگری ترکیه بر ضرورت گسترش گردشگری سلامت در میان کشورهای اسلامی تاکید کرد.

مصطفی یاگلیچی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد روابط کشورهای اسلامی در حوزه گردشگری سلامت اظهار کرد: قطعا رابطه با کشورهای اروپایی و غربی موضوعی‌ است که در کشورهای اسلامی اتفاق می‌افتد، اما ضرورت ارتباط کشورهای اسلامی بیشتر است.

وی ادامه داد: جنگ از جمله مشکلاتی است که مانع صدور روادید است و باید این کشورها به این موضوع به صورت جدی نگاه کنند.

عضو هیات مدیره انجمن سلامت و گردشگری ترکیه افزود: در کشورهای اسلامی ظرفیت‌های زیادی داریم و باید روی آن تمرکز کنیم و باید باعث بهرمندی مردم از ظرفیت کشورهای اسلامی شویم.

یاگلیچی اظهار کرد: باید فضا را برای ارایه خدمات به بیمارانی که به کشورهای ما می آیند مهیا کنیم و با به کار بستن تکنولوژی ضریب کیفیت و کمیت خدمات را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه در حوزه توریسم سلامت تمرکز بر تکنولوژی است، افزود: در بخش توسعه روابط باید به ارتقاء بیمارستانها و تکنولوژی نگاه ویژه‌ای شود، همچنین میان کشورهای اسلامی  در زمینه دارو  می‌خواهیم به نتیجه برسیم و در فکر کاهش هزینه در این زمینه هستیم.

یاگلیچی با اشاره به کنگره توسعه روابط اقتصادی در حوزه سلامت گفت: چنین کنگره‌هایی برادری کشورهای اسلامی را روز به روز بیشتر می‌کند. همچنین از 6 تا 9 آوریل در آنتالیا کنگره و نمایشگاه توریسم سلامت در مقیاس جهانی را برگزار خواهیم کرد تا بتوانیم پروژه‌ها را عملیاتی کنیم.

کد N1646075

وبگردی