آفتاب
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه:

حفظ منابع طبیعی نیاز به مدیریت جامع و فرهنگ سازی دارد

حفظ منابع طبیعی نیاز به مدیریت جامع و فرهنگ سازی دارد

کرمانشاه- نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: حفظ منابع طبیعی به نحو شایسته، نیازمند مدیریتی جامع به همراه فرهنگ سازی صحیح است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله مصطفی علما امروز شنبه در نشست با مدیرکل و دیگر مسوولان اداره کل  منابع طبیعی و آبخیزداری استان در محل بیت امام جمعه کرمانشاه، گفت: در زمان گذشته  عمده سوخت روزمره مردم از هیزم  و چوب درختان تامین می شد اما به اندازه امروز  جنگل ها تخریب نمی شد که نیازمند تحقیق و مدیریت مضاعفی برای حل این مشکل است.

وی افزود: امروز  بدون فرهنگ سازی بین مردم خصوصا افرادی که رابطه مستقیم با طبیعت دارند مانند دامداران و کشاورزان  نمی توان حفاظت موثری را در بحث منابع طبیعی ارائه داد.

آیت الله علما همچنین بر درختکاری و ایجاد جنگل توسط منابع طبیعی تاکید کرد و افزود: منابع طبیعی در ایجاد جنگل در مناطقی مانند دامنه های قابل درختکاری کوشا تر باشد و از درختان مقاوم و سود ده به لحاظ اقتصادی نظیر انجیر، گز، بادام و... استفاده کنند که  علاوه بر تقویت منابع طبیعی  در رشد اقتصادی و اشتغال کشور نیز موثر خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: البته بسیاری از معضلات طبیعی نظیر ریز گردها، منشاء در کشور های دیگر نظیر عربستان و عراق دارد که  کنترل آنها برای  ما بسیار سخت است اما باید در داخل کشور از هیچ تلاشی برای حفظ و تقویت منابع طبیعی فروگذار نکرد.

کد N1646014

وبگردی