آفتاب

اساس کار سازمان مالیاتی بر اعتماد سازی است

اساس کار سازمان مالیاتی بر اعتماد سازی است

رئیس کل سازمان امور مالیاتی گفت: رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور، بر اعتماد سازی بین سازمان امور مالیاتی و مودیان تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، در این نشست که با حضور استاندار خراسان رضوی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، معاونین سازمان و تنی چند از مدیران کل و نمایندگان اصناف و اتحادیه ها و صاحبان صنایع استان، در مشهد برگزار گردید رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: اساس کار سازمان امور مالیاتی بر اعتماد سازی است، لذا توافقاتی که همه ساله با فعالان اقتصادی انجام می گردد، بیانگر این است که نظام مالیاتی تمایل بسیار زیادی دارد تا در جهت اعتماد سازی و تعامل متقابل حرکت کند نمونه آن توافق سال 1394در خصوص صاحبان مشاغل بند ج می باشد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: ما به دنبال فشار بر روی مودیان فعلی نیستیم هدف ما شناسایی منابع جدید مالیاتی و جلوگیری از فرارمالیاتی می باشد .

تقوی نژاد با اشاره به اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده در بسیاری از کشورها، بر رعایت عدالت دراجرای این قانون تاکید کرد .

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور یکی از عوامل بسیار مهمی که موجب اختلال در نظام اقتصادی و مالیاتی کشور است معاملات و فاکتورهای صوری دانست و از کلیه فعالان اقتصادی خواست تا در شناسایی افرادی که اقدام به این عمل می نماید، سازمان امور مالیاتی را یاری نمایند.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینک فعالان اقتصادی بر این باورند که بودجه کشور باید از طریق مالیات تامین گردد گفت: سازمان امور مالیاتی در این زمینه راهکارها و سیاستهای ویژه ای در سطح ملی در دست پیاده سازی و اجرا دارد که استقرار طرح جامع مالیاتی از جمله این موارد است .

وی که در تالار اتاق بازرگانی مشهد مقدس سخن می گفت خاطرنشان‌کرد: هم بخش دولتی و هم بخش غیردولتی در زمینه شفافیت اقتصادی مسئول هستند و قانون‌گذار، در ماده 169 مکرر قانون مالیات‌های مستقیم، اختیار دریافت اطلاعات از منابع و مراجع مختلف را به سازمان امور مالیاتی کشور داده و سازمان نیز با حفظ محرمانگی این اطلاعات و با در نظرگیری منافع ملی و حرمت بنگاه‌های اقتصادی، از این اطلاعات در جهت ارتقای شفافیت اقتصادی استفاده می‌کند .

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با تأکید بر اینکه مبنای کار سازمان خوداظهاری است، اظهار داشت: در دوره جدید 80درصد اظهارنامه‌های مودیان پذیرفته می‌شود و تنها 20 درصد که از ریسک بالایی برخوردارند مورد رسیدگی قرار می‌گیرند. می همچنین افزود مالیات چه در دوره رکود و چه در دوره رونق به موجب قانون مصوب مجلس شورای اسلامی اخذ میگردد، لذا مودیان محترم انتظار عدول از قانون را از این سازمان نداشته باشند .

تقوی‌نژاد با اشاره به اینکه استان خراسان رضوی در ادوار مختلف سهم ویژه ای در اقتصاد کشور و کسب درآمدهای مالیاتی دولت ایفا نموده بیان داشت پیشنهاد های سازنده این استان منجر به صدور دو بخشنامه مهم در سطح ملی گردیده که از آن میتوان به عنوان هدیه ای از سوی صاحب نظران این استان برای جامعه مالیاتی کشور نام برد.

کد N1645980

وبگردی