آفتاب

مجلس به شهرداری‌ها برای انتشار ۵ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت مجوز داد

مجلس به شهرداری‌ها برای انتشار ۵ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت مجوز داد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به شهرداری‌ها اجازه دادند تا سقف ۵ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت منتشر کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نمایندگان در جریان نشست علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی که به ادامه بررسی جزئیات لایحه بودجه ۹۶ اختصاص داشت، بند د تبصره ۵ این لایحه را به تصویب رساندند.

براساس این مصوبه که با ۱۶۲ رای موافق، ۱۹ رای مخالف و ۸ رای ممتنع از مجموع ۲۱۹ نماینده حاضر به تصویب رسید، به شهرداری‌های کشور و سازمان‌های وابسته به آنها اجازه داده می‌شود به‌طور مشترک یا انفرادی با رعایت قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران  و با تأیید وزارت کشور (سازمان امور شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور) تا سقف پنجاه هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت و صکوک اسلامی با تضمین خود و با بازپرداخت اصل و سود آن توسط همان شهرداری‌ها منتشر کنند.
 
نمایندگان مجلس همچنین بند ج تبصره ۵ لایحه بودجه ۹۶ را با ۱۸۷ رای موافق، ۲۹ رای مخالف و ۲ رای ممتنع از مجموع ۲۱۶ نماینده حاضر در مجلس به تصویب رساندند که براساس آن اوراق فروش‌نرفته طرح‌های بندهای (الف) و (ب) این تبصره، قابل واگذاری به پیمانکاران، مشاوران و تأمین‌کنندگان تجهیزات همان طرح‌هاست.

پیش از این در بندهای الف و ب تبصره ۵ لایحه بودجه ۹۶ مجوزر انتشار ۱۰ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت و ۲۰ هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی به دولت داده شده بود.

کد N1645893

وبگردی