آفتاب

مهم‌ترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

مهم‌ترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

نخستین گزارش فصلی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران، تاکید لبنان بر تقویت همکاری‌های نظامی با ایران، هشدار یک رسانه اسرائیلی درباره «حزب‌الله»، برگزاری دومین جلسه بین مقام‌های حج و زیارت ایران و عربستان‌سعودی، افزایش شمار تلفات انفجار الباب سوریه، وتوی پیش‌نویس قطعنامه ضد سوری توسط روسیه، احکام دادگاه بدوی تونس درباره سران فراری این کشور و تاکید مقام حزب‌الله بر شکست آمریکا در حمایت از تروریسم، از مهم‌ترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته به شمار می‌روند.

به گزارش ایلنا، «یوکیا آمانو» مدیر کل آژانس بین‌الملل انرژی اتمی اولین گزارش فصلی خود در سال ۲۰۱۷ را ارائه کرد که در آن بر پایبندی جمهوری اسلامی ایران بر توافق هسته‌ای با کشورهای ۵+۱ تاکید شده است.

- «یعقوب الصراف» وزیر دفاع لبنان بر گسترش و تقویت همکاری‌های نظامی بین ارتش کشورش و ایران تاکید کرد.

- پایگاه صهیونیستی «والاه» مدعی شد حزب الله لبنان نیروی دریائی پیشرفته دارد که می‌تواند با استفاده از قایق‌های تندرو و همچنین چتربازان خود اسرائیل را مورد تهدید قرار دهد.

- دومین جلسه مذاکره هیات حج ایران با وزیر حج و عمره عربستان، روز جمعه با بررسی موضوعات مورد اختلاف میان دو طرف در جده برگزار شد.

- شمار تلفات انفجار تروریستی در شهر «الباب» سوریه به ۶۰ کشته و ده‌ها زخمی افزایش یافت.

- « ولادیمیر سافرونکوف» معاون نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل متحد اعلام کرد که مسکو پیش‌نویس قطعنامه ضدسوری را در شورای امنیت وتو می‌کند.

- سخنگوی دادستانی تونس اعلام کرد یک دادگاه بدوی با صدور احکامی غیابی، «زین‌العابدین بن‌علی» داماد وی و وزیر دفاع دولت وی به ۶ تا ۸ سال حبس محکوم شدند.

- معاون رئیس شورای اجرائی حزب‌الله لبنان با تاکید بر اینکه آمریکا و همپیمانانش بازنده اصلی توطئه حمایت از تروریسم تکفیری هستند، افزود هرگونه پیشرفت میدانی در نبرد با گروه‌های تروریستی تکفیری به امنیت وثبات منطقه از جمله لبنان کمک می‌کند.

کد N1645809

وبگردی