آفتاب

معاون وزیر نیرو: 48 سد سال جاری در کشور بهره برداری شد

معاون وزیر نیرو: 48 سد سال جاری در کشور بهره برداری شد

گچساران- ایرنا- معاون وزیر نیرو گفت: 48سد با ظرفیت 13 میلیارد و 500 میلیون متر مکعب آب در سال جاری در مناطق مختلف کشور به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، محمد حاج رسولی ها روز جمعه در آئین کلنگ زنی انتقال آب به سه هزار و 100 هکتار از زمین های کشاورزی منطقه خان احمد شهرستان باشت در جنوب کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت که در برنامه سوم توسعه، 35 سد با ظرفیت 12 میلیارد و 600 میلیون متر مکعب در کشور بهره برداری شد که نشان دهنده تلاش دولت برای توسعه زیرساخت های مهار آب های سطحی است.
وی تصریح کرد که سالانه بین 35 تا 40 میلیارد متر مکعب روان آب در کشور مهار می شود.
معاون وزیر نیرو بیان کرد که سالانه 30 میلیارد متر مکعب آب نیز از طریق سفره های زیر زمینی در کشور تامین می شود.
حاج رسولی ها با یادآوری این نکته که مصرف سالانه آب کشور 100 میلیارد متر مکعب است، بیان کرد: نیازمند ساخت سد و مدیریت مصرف آب برای ایجاد تعادل بین آب موجود و میزان مصرف واقعی در کشور هستیم.
وی با اشاره به اینکه میانگین بارندگی های سال جاری کشور تا هفته گذشته 88 میلیمتر بوده است، افزود: در مدت چند روز گذشته با بارش های خوب میانگین بارندگی در کشور به 137 میلیمتر رسید.
حاج رسولی ها تصریح کرد: طرح های آبرسانی به سه هزار و 500 هکتار از زمین های کشاورزی امامزاده جعفر و سه هزار و 100 هکتار از زمین های منطقه خان احمد در شهرستان باشت جزء طرح های مهم آب و خاک کشور است که بهره برداری از این 2 طرح مهم نقش اثرگذاری در بهره وری بهینه از آب در کشور دارد.
طرح آبرسانی به سه هزار و 500 هکتار از زمین های کشاورزی منطقه خان احمد در جنوب کهگیلویه و بویراحمد با حضور مسئولان کشوری و استانی کلنگ زنی شد.
شهرستان 21 هزار نفری باشت در جنوب شرقی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
خبرنگار: مریم صیادی**انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
2082 /8005
کد N1645506

وبگردی