آفتاب

مسابقات سراسری قرآن کریم شرکت نفت در مشهد پایان یافت

مسابقات سراسری قرآن کریم شرکت نفت در مشهد پایان یافت

مشهد – ایرنا – بیست و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، نهج البلاغه و اذان شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران پنجشنبه شب با حضور معاون وزیر نفت و مدیرعامل این شرکت در تالار نور مشهد پایان یافت.

به گزارش ایرنا رئیس امور فرهنگی شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران در این مراسم گفت: حضور کارکنان و خانواده های این شرکت در مسابقات قرآن بسیار چشمگیر بود که 60 درصد از شرکت کنندگان این دوره را بانوان تشکیل می دادند.
امیر سرداری افزود: این مسابقات در سه مرحله مقدماتی، نیمه نهایی و نهایی برگزار شد که در مرحله مقدماتی 9 هزار و 200 نفر در 52 نقطه از کشور در قالب این مسابقات به رقابت پرداختند.
وی بیان کرد: یکهزار و 850 نفر موفق به کسب امتیاز حد نصاب مرحله مقدماتی و صعود به مرحله نیمه نهایی شدند که رقابت آنها در 9 منطقه تقسیم شده از سوی شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی مدیریت شد.
وی اظهار کرد: در نهایت حدود 400 نفر از شرکت کنندگان به مرحله نهایی این دوره از مسابقات که در مشهد برگزار شد، راه یافتند و از میان آنها 100 نفر در بخش های مختلف رشته های ترتیل، قرائت، مفاهیم، نهج البلاغه، اذان و حفظ چند جزء از قرآن کریم رتبه های اول تا سوم را به دست آوردند.
رئیس امور فرهنگی شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: به دلیل استقبال فوق العاده از این دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، در نظر داریم سال آینده این دوره از مسابقات را در سطح بین المللی با حضور شرکت کنندگانی از کشورهای صادرکننده یا وارد کننده نفت برگزار کنیم.
به گزارش ایرنا، در پایان این دوره از مسابقات از 100 برگزیده این دوره از مسابقات با اهدای لوح و جوایز ارزنده قدردانی شد.
/5132/7489*شبس*1613*خبرنگار: میترا عبداللهی*انتشار دهنده: عبدالله غفاری
کد N1645043

وبگردی