آفتاب

رونمایی از دستاوردهای زیست محیطی استان تهران در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست

رونمایی از دستاوردهای زیست محیطی استان تهران در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست

تهران- ایرنا- مدیر روابط عمومی اداره کل محیط زیست استان گفت: شانزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست با شرکت 320شرکت داخلی و20 شرکت خارجی از ششم تا 9 اسفند در نمایشگاه دایمی بین المللی تهران برگزار می شود.

امین افتخار روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اداره کل محیط زیست استان تهران در نظر دارد تا با ارائه دستاوردها مطلوب همانند سال های گذشته حضور فعالی را تجربه کند.
وی به برگزاری نشست تخصصی ویژه مدیران مدارس طبیعت تهران که دارای مجوز هستند نیز اشاره کرد و گفت: این نشست به منظور بررسی موانع و چالش های پیش رو در عرصه کودک و محیط زیست با حضور جمع مدیران مدارس طبیعت آموزش و پرورش و فعالان این حوزه با رویکرد نوین آموزش کودکان با حفظ مفاهیم طبیعت و محیط زیست انجام می شود.
مدیر روابط عمومی محیط زیست استان تهران تصریح کرد: از ویژگی این مدارس فرصت آفرینی برای آشنایی دانش آموزان با بنیان های محیط زیستی در حوزه های آب، خاک، هوا، حیات وحش و موضوعات مشابه است.
افتخاری با بیان اینکه الگوی رفتاری کودکان در این مدارس بر اساس بازی و خلاقیت ذهنی شکل می گیرد خاطر نشان کرد: بر مبنای این الگوی جدید، دانش آموزان می توانند در سال های آینده آموخته های عملی و علمی خود را در هم بیامیزند و با محیط زیست تطبیق دهند.
افتخار با تاکید براینکه اهداف و رویکردهای حفظ محیط زیست از طریق ایجاد مدارس طبیعت به نسل های آینده منتقل می شود، افزود: با آموزش های لازم در این مدارس می توان به دانش آموزان اجازه داد تا نسبت به موضوعات زیست محیطی تجربیات خود را بیافزایند و با نگاه خلاقانه به موضوعات اجتماعی به ویژه محیط زیست پیوند درونی پیدا کنند.
مدیر روابط عمومی اداره کل محیط زیست استان تهران اظهار کرد: توسعه مدارس طبیعت به عنوان یک رویکرد جدید در سطح برنامه های سازمان حفاظت محیط زیست، بصورت جدی در حال پیگیری است.
افتخار با اشاره به اینکه این اداره کل به منظور تنویر افکار عمومی و ارائه دستاوردهای خود در حوزه حفاظت از محیط زیست، برنامه های متعددی را در نظر دارد افزود: از جمله برنامه های اداره کل محیط زیست استان تهران در این نمایشگاه برگزاری نشست های تخصصی، علمی، برنامه های تفریحی آموزشی، مسابقات، نظرسنجی و نمایش های متعدد آشنایی مردم به مسایل زیست محیطی است.
وی افزود: نحوه واگذاری مدیریت اجرایی پسماندهای ویژه اشخاص حقیقی و حقوقی، مطالعه تطبیقی معاینه فنی خودروها در ایران و دیگر کشورهای جهان با رویکرد اهمیت کاتالیست کانورتور کربن و کربن کنیستر (DPF) ) و برگزاری نشست تخصصی انجمن های حیات وحش در خصوص آسیب ها و فرصت های اکوتوریسم پایدار از جمله دیگر برنامه های این اداره کل در نمایشگاه پیش رو است.
وی اظها کرد: در این نمایشگاه به منظور فرهنگسازی در حوزه حفظ محیط زیست، بازدید کنندگان با استفاده از عینک های واقعیت مجازی فناوری (VR= Virtual Reality) به طبیعت گردی مجازی از گوشه و کنار فضای طبیعی کشور خواهند پرداخت.
افتخار به اجرای طرح نظرسنجی در سطح ملی و استانی در حوزه مفاهیم زیست محیطی اشاره کرد و گفت: موضوع این نظرسنجی ها در سطح ملی با عنوان «اقتصاد سبز» و استانی درحوزه «مدیریت آلودگی هوا» است.
مدیر روابط عمومی محیط زیست استان تهران با تاکید بر اینکه طراحی این موضوعات به جهت افزایش حساسیت های اجتماعی به رعایت نکات زیست محیطی است، افزود: در نهایت نتایج این نظرسنجی ها جمع بندی و از میزان رویکرد و توجه مردم و مسئولان کشور به رعایت حفظ محیط زیست کسب اطلاع می شود.
وی به برگزاری مسابقه بزرگ نقاشی شهر سبز اشاره کرد و افزود: برای نخستین بار درسالیان اخیر مسابقه ای با هدف مشارکت گروه های سنی مختلف کودکان و نوجوان در حوزه محیط زیستی از اوایل بهمن ماه امسال با کمک استانداری و آموزش و پرورش شهر و شهرستان های تهران برگزار شد.
افتخار با اشاره به اینکه مهلت ارسال آثار نقاشی سوم اسفند به اتمام رسید تصریح کرد: پس از داوری و نیز معرفی آثار منتخب برگزیدگان همزمان با مراسم اختتامیه شانزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست مورد تجلیل قرار خواهدگرفت.
مدیر روابط عمومی محیط زیست به نشست مدیرکل محیط زیست استان با هیات فنلاندی با موضوع پایش های زیست محیطی در این نمایشگاه، اظهار کرد: این گروه تجاری نماینده انحصاری شرکت observis فنلاند، با بهره گیری از پیشرفته ترین تکنولوژی روز سیستم های نرم افزاری و سخت افزاری جهان به اندازه گیری، شناسایی، پایش، مونیتورینگ، تحلیل و ریشه یابی و پیش بینی عواقب افزایش انواع عوامل موثر در آلودگی هوای شهر تهران خواهند پرداخت.
افتخار ادامه داد: از دیگر برنامه های این اداره کل، نمایش (مونیتورینگ) لحظه ای وضعیت کیفی هوای تهران و همچنین افتتاح پایش لحظه ای پساب 2 واحد صنعتی استان تهران است.
افتخار افزود: در کنار ارائه عملکرد و دستاوردهای این اداره کل، در حوزه های مختلف فنی، آموزشی، نظارت ها و دیگر موارد لازم در خصوص رعایت نکات حفاظت از محیط زیست به علاقمندان اطلاع رسانی می شود.
(VR= Virtual Reality) واقعیت مجازی فناوری‌ای است که با استفاده از عینکی مخصوص، محیط مجازی در فضای سه بعدی با ابعاد 360 درجه را در جلوی چشمان فرد قرار می دهد که با تغییر حرکت سر به اطراف، محیط نیز همگام با جهت دید وی تغییر می‌کند.
به گفته افتخار شرکت های خارجی حاضر آخرین دستاوردهای خود در عرصه حفاظت محیط زیست، تامین، تجهیز و نصب تجهیزات زیست محیطی، انرژی‌‌های پاک، بازیافت، تصفیه و بهینه‌سازی مصرف انرژی، پایش آلودگی هوا، آب و پساب و تجهیزات آزمایشگاهی را ارائه می دهند.
شانزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست با شعار «اقتصاد سبز اقتصاد مقاومتی» با حضور 300 شرکت داخلی و 20 شرکت خارجی از کشورهای آلمان، کره جنوبی، انگلستان، هلند، ایتالیا، دانمارک، چین، سوئد، فنلاند، نیوزلند، فرانسه، ژاپن، روسیه، نروژ، روسیه و اتریش به مدت چهار روز از تاریخ 6 تا 9 اسفند ماه در سالن های 31 ، 44 ، 40 و 41 ، 35 از ساعت 8:30 تا 16 آماده پذیرایی عموم به محیط زیست است.
* برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: امین کمالی فر - سید مجید بروجردی انتشاردهنده: محسن فتاحی
تهرام/7247/1109 /
کد N1644984

وبگردی