آفتاب
آیت الله جزایری:

خوزستان با صدها هزار هکتار بیابان مواجه است

خوزستان با صدها هزار هکتار بیابان مواجه است

اهواز ـ نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: صدها هزار هکتار بیابان و کانون ریزگردها، خوزستان را محاصره و زندگی مردم استان را با خطر مواجه کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله جزایری عصر امروز  پنجشنبه در جلسه شورای اداری خوزستان در حضور رئیس جمهور با خیر مقدم به رئیس جمهوری، کارگزاران و خدمتگزاران نظام، نمایندگان مجلس، مدیران استان خوزستان به جلسه شورای اداری اظهار کرد: با توجه به اینکه روحانی یک عالم دینی است قاعدتا انتظارات از وی بالاست. یکی بر حسب مسئولیت قانونی و یکی بر حسب جایگاه و عالم دینی بودن وی است.
وی افزود: حل مشکلات و معضلات یکی از اهداف اصلی و جزو آموزه های دینی ما است. عالمان دین وارثان دین هستند و این ویژگی رحمت، خیر و نفع داشتن برای همه امت را انشاالله با عنایات خدا، توجهات حضرت ولیعصر (عج) نسبت به خادمان خود به خوبی دنبال می کنیم.
نماینده ولی فقیه در خوزستان ابراز امیدواری کرد: انشاالله شاهد حل مشکلات باشیم. رأس همه مشکلات خوزستان مسئله ریزگردها است که واقعا هم کار بسیار بزرگی است.
آیت الله جزایری بیان کرد: از زبان وزیر جهاد کشاورزی شنیدم که موضوع به وی واگذار شده و مطالعاتی را انجام داده و از دو هفته قبل با همکاران خود به خوزستان آمده و بنای استقرار در استان را داشتند.
وی یادآور شد: برای حل مشکلات ریزگردها از سپاه، خاتم الانبیاء، ارتش، تمامی دستگاه های اجرایی، دولتی، خصوصی، مؤسسه های خیریه و مردم نیز باید کمک گرفت.
نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: با صدها هزار هکتار بیابان مواجه هستیم و کار سنگینی باید انجام شود و چون با خشکسالی مواجه هستیم این مسئله ریزگردها شدت پیدا می کند.
جزایری با اشاره به اینکه وزیر جهاد کشاورزی درختکاری و مرتع کاری را در دستور کار قرار داده اند، گفت: مالچ پاشی را نیز در برنامه دارند که شرکت های ایرانی هم برای مالچ گیاهی اعلام آمادگی کرده اند.
وی در پایان درخواست کرد: از معاون اول رئیس جمهور تقاضا دارم تا برای مبارزه با این نوع حوادث به ویژه گرد و غبارها یک ردیف بودجه داشته باشیم که همه ساله تا به ثمررسیدن نتیجه حل مشکل ریزگردها استمرار داشته باشد.

کد N1644879

وبگردی