آفتاب

مرحله دوم واکسیناسیون فلج اطفال 492 هزار کودک در سیستان و بلوچستان اجرا شد

مرحله دوم واکسیناسیون فلج اطفال 492 هزار کودک در سیستان و بلوچستان اجرا شد

زاهدان - ایرنا - مرحله دوم واکسیناسیون فلج اطفال از 30 بهمن تا چهارم اسفند امسال در سیستان و بلوچستان اجرا شد و 492 هزار کودک زیر پنج سال زیر پوشش قرار گرفتند.

رئیس مرکز بهداشت سیستان و بلوچستان و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: طرح واکسیناسیون فلج اطفال همانند سال های قبل امسال نیز در مرحله نخست از 24 تا 29 دی و در مرحله دوم از 30 بهمن تا چهارم اسفندماه به اجرا درآمد.
دکتر سید مهدی طباطبایی افزود: 2 هزار و 900 تیم 2 نفره در مرحله دوم اجرای این طرح 492 هزار کودک ایرانی و غیر ایرانی را در سراسر سیستان و بلوچستان علیه این بیماری واکسینه کردند.
وی گفت: با وجود اینکه از سال 79 هیچ موردی از بیماری فلج اطفال در میان کودکان ایرانی استان مشاهده نشده است، اما با توجه به همجواری این استان با کشورهای افغانستان و پاکستان طرح واکسیناسیون برای ایمن سازی اطفال تا ریشه کنی کامل این بیماری اجرا خواهد شد.
به گزارش ایرنا فلج اطفال به عنوان یک بیماری ویروسی یکی از خطرناک ترین بیماری های عصر حاضر است که معمولا کودکان خردسال را مبتلا می کند و سبب فلج دائمی اندام های تحتانی به ویژه پاها می شود.
استان سیستان و بلوچستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستانهای شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل و شهرستانهای زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، چابهار و کنارک زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستانهای ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارند.
این استان افزون بر 1100 کیلومتر مرز زمینی با 2 کشور افغانستان و پاکستان دارد.
7316**3042 **6081 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: حیدر سرایانی
کد N1644869

وبگردی