آفتاب
با عنوان «تامس مور»؛

سرگذشت خالق «آرمانشهر» با ترجمه عبدالله کوثری منتشر شد

سرگذشت خالق «آرمانشهر» با ترجمه عبدالله کوثری منتشر شد

کتاب «تامس مور» نوشته آنتونی کنی با ترجمه عبدالله کوثری روانه پیشخوان کتابفروشی‌ها شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشر ماهی ترجمه‌ای تازه از عبدالله کوثری را با عنوان «تامس مور» منتشر کرد.

این کتاب که به قلم آنتونی کنی نوشته شده است، از مجموعه کتاب‌های Past Masters انتشارات دانشگاه آکسفورد است. هر کتاب این مجموعه به شرح و معرفی افکار و عقاید و آثار اندیشمندی بزرگ از اعصار گذشته اختصاص دارد.

کنی در کتاب خود شرحی از زندگی و اندیشه تامس مور حقوق‌دان، نویسنده، فیلسوف و سیاستمدار انگلیسی در دوران هنری هشتم را روایت کرده است که با پادشاه بر سر تغییر مذهب انگلستان از کاتولیک به ارتدوکس مخالفت کرده و پس از به زندان افتادن به جرم خیانت به اعدام محکوم شد.

کنی در کتاب خود مور را به سه دلیل شایسته جایگاهی درخور در تاریخ تفکر اروپا مطرح می‌کند. نخست اینکه او آرمانشهر را نوشت که متن لاتین کلاسیکی است و امروز نیز چون گذشته خوانندگان فراوان دارد. از سوی دیگر او در زندگی خود نیز رسم و راهی خاص در دانش‌پژوهی، پارسایی و خدمت دیوانی پیش گرفت که همواره مایه شیفتگی نویسندگان و مورخان از هر دسته بوده است. همچنین نوشته‌های فراوان او به زبان انگلیسی جایگاهی والا در تاریخ این زبان و نیز در آثار بحث‌برانگیز و مذهبی آن دارد.

عبدالله کوثری از مجموعه کتاب‌های Past Masters انتشارات دانشگاه آکسفورد تاکنون آثاری را با عنوان شکسپیر، آدام اسمیت و ویرژیل را ترجمه و منتشر کرده است.

کتاب «تامس مور» از این مجموعه با قیمت ۱۵ هزار تومان و در ۱۳۹ صفحه منتشر شده است.  

کد N1644543

وبگردی