آفتاب
در گفتگو با مهر مطرح شد:

کانون جدیدی از آنفولانزای پرندگان در کرمانشاه شناسایی نشده است

کانون جدیدی از آنفولانزای پرندگان در کرمانشاه شناسایی نشده است

کرمانشاه- مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: بیش از ۵ هفته از مشاهده آخرین کانون آنفولانزای فوق‌حاد پرندگان در استان کرمانشاه می‌گذرد و بیماری تحت کنترل است.

دکتر نادر پرور در گفت و گو با خبرنگار مهر، در مورد آخرین وضعیت بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان گفت: خوشبختانه این بیماری در حال حاضر تحت کنترل است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۷ کانون بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان کرمانشاه شناسایی شده است، تصریح کرد: تمام این کانون ها در شهرستان کرمانشاه قرار داشتند و سایر شهرستان های استان عاری از این بیماری هستند.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه تاکید کرد: در حال حاضر ۵ هفته از مشاهده آخرین کانون بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان می گذرد و کانون جدیدی مشاهده نشده است.

دکتر پرور همچنین خاطرنشان کرد: خوشبختانه طیور صنعتی استان درگیر این بیماری نشده اند و مردم می توانند بدون نگرانی مرغ مورد نیاز خود را از مراکز تحت نظر دامپزشکی تهیه و مصرف کنند.

وی به روستاییان توصیه کرد که هرگونه تلفات طیور را به مراکز دامپزشکی اطلاع دهند و سعی کنند تا طیور اهلی با پرندگان وحشی تماس نداشته باشند.

این مقام مسئول همچنین به پرورش دهندگان صنعتی نیز توصیه کرد که قوانین بهداشتی و قرنطینه ای را رعایت و از ترددهای غیرضرور خودداری کنند.

دکتر پرور از عموم مردم نیز خواست که از خرید مرغ کشتار غیرمجاز خودداری کرده و حتما از مرغ بسته بندی استفاده کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه در پایان یادآور شد: شهروندان هرگونه تخلف بهداشتی را می توانند از طریق سامانه تلفنی ۱۵۱۲ و همچنین سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ با کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه در میان بگذارند.

کد N1644501

وبگردی