آفتاب

رایحه فرهنگ رضوی در محدوده زمان و مکان نمی‌گنجد

رایحه فرهنگ رضوی در محدوده زمان و مکان نمی‌گنجد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رایحه فرهنگ رضوی در محدوده زمان و مکان نمی‌گنجد.

به گزارش ایلنا، سید رضا صالحی امیری در پیامی به آیین افتتاحیه طرح گسترش برنامه‌های حوزه فرهنگ رضوی در طول سال «رایحه رضوی» در همدان برگزار شد، افزود: فرهنگی رضوی و علوی، رضوان بی‌خزان و جاودانی است که هر قدر از ثمرات ناب و ارزشمند آن بهره می‌بریم باز مسیری با طراوت و پرنشاط پیش روی‌مان گشوده می‌شود و ما را به استانی مملو از فضیلت و معنویت رهنمون می‌سازد.

وی افزوده است: بوستان این فرهنگ، همیشه سر سبز است و رودخانه آن همواره جاری و گوارا؛ زمزم زلالی که تشنه‌کامان هر چه از آن بنوشند سیراب نمی‌شوند و رایحه‌ای که فراسوی زمان، شوق مشتاقان را بر می‌انگیزد و مرزهای جغرافیایی را در می‌نوردد. آری، رایحه فرهنگ رضوی در محدوده زمان و مکان نمی‌گنجد چراکه منشا وحیانی و نبوی دارد و از مضجع عطر آگین بهترین بندگان خدا بر می‌خیزد، امامی که خورشید خراسان است و همه را به سوی نور، شور و شعور فرا می‌خواند.

در ادامه پیام وزیر ارشاد آمده است: سرزمین ایران از آن زمان که سرای ثامن‌الحجج(علیه السلام) شد خزان معرفتی و فرهنگی به خود ندید و بهارش همیشه جاودان شد. اینک طرح توسعه جشنواره رضوی که برنامه‌های متنوع و گوناگونی را در بر می‌گیرد و آن را به همه ایام سال تسری می‌دهد، می‌کوشد تا میان همه رویدادهای فرهنگی و هنری ایران زمین جایگاه خود را تعریف و تبیین کند.

صالحی امیری در پایان افزوده است: آغاز این طرح بزرگ را به اهالی فرهنگ و هنر و مشتاقان و ارادتمندان اهل‌بیت عصمت و طهارت در جای جای ایران عزیز تبریک می‌گویم و امیدوارم همگی ما برای همیشه خوشه‌چین فرهنگ غنی ایرانی اسلامی باشیم.

کد N1644325

وبگردی