آفتاب

اگر همه کشورهای اسلامی متحد بودند اکنون فلسطین دچار این وضعیت اسفبار نبود

اگر همه کشورهای اسلامی متحد بودند اکنون فلسطین دچار این وضعیت اسفبار نبود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر همه کشورهای اسلامی با هم متحد بودند و در یک راستا گام بر می‌داشتند اکنون فلسطین و برخی از کشورهای اسلامی دچار چنین وضعیت اسفباری نبودند.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی امروز (چهارشنبه ۴ اسفندماه) در دیدار با ذوکیفلی حسن رئیس مجلس اندونزی گفت: کشورهای اسلامی از ظرفیت بسیار بالایی برخوردارند و اندونزی هم جزو کشورهای پرجمعیت و مهمی است که می تواند تاثیر بسزایی در مواجهه با بحران های موجود در منطقه و کشورهای مسلمان داشته باشد.

وی افزود: دو کشور ایران و اندونزی هم در سطح مسائل بین المللی و مبارزه با تروریسم و هم در زمینه گسترش روابط اقتصادی می توانند با یکدیگر روابط  گسترده ای داشته باشند.

در ادامه این دیدار رئیس مجلس اندونزی گفت: ما از طرف مجلس نمایندگان اندونزی از شما به خاطر برگزاری چنین کنفرانسی تشکر می کنیم و برای ما افتخار بزرگی بود که در این کنفرانس شرکت نماییم.

وی افزود: اندونزی یک کشور اسلامی با تعداد زیادی مسلمان است که می تواند نقش موثری در حل بحران فلسطین داشته باشد و در این جهت تمام تلاش خود را خواهیم کرد.

ذوکیفلی حسن در پایان ابراز رضایت رئیس جمهور کشورش از سفر به ایران را به رئیس مجلس ابلاغ کرد.

گفتنی است در ادامه این دیدارها روسای مجالس تانزانیا و زنگبار نیز با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کرد.

رئیس مجلس تانزانیا با اشاره به روابط دیرینه در کشور ایران و تانزانیا گفت: افتخار بزرگی برای ما بود که در این کنفرانس مهم حضور داشته و با مقامات ایرانی دیدار کردیم.

راند وگایز رئیس مجلس تانزانیا تصریح کرد: تانزانیا همواره حمایت از مردم فلسطین را در دستور کار دارد و معتقد است که تد اوم چنین مذاکراتی می تواند در ایجاد صلح منطقه ای تأثیر بسزایی داشته باشد.

وی در پایان از علی لاریجانی برای سفر  به این کشور دعوت به عمل آورد.

کد N1644282

وبگردی