آفتاب
معاون وزیر صنعت:

تلاش دولت، انسجام صنایع خودروسازی و کارخانه های لاستیک است

تلاش دولت، انسجام صنایع خودروسازی و کارخانه های لاستیک است

یزد – ایرنا - معاون اموز صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تمام تلاش دولت تدبیر و امید در مسیر ایجاد انسجام و هماهنگی میان صنایع خودرو سازی و کارخانه های لاستیک سازی کشور بوده است.

به گزارش ایرنا ، محسن صالحی نیا روز چهارشنبه در جریان بازدید از کارخانه تولید لاستیک یزد تایر در جمع مدیران این شرکت گفت: یکی از صنایعی که برنامه استراتژیک آن به دلیل قدمت و قابلیت های آن تدوین شده صنایع لاستیک سازی است که نیازمند توسعه با برنامه مناسب است.
وی افزود: باید برنامه استراتژیک خودرو و لاستیک به صورت منسجم و هماهنگ پیش رود ضمن آنکه اشتغال کارکنان مستقیم و غیرمستقیم و صنایع جانبی این دو صنعت بیانگر ارزش مهم و و آینده روشن آنها در کشور است.
معاون امور صنایع وزارت صنعت ، معدن و تجارت در عین حال تاکید کرد : با وجود فعالیت های خوب در این صنعت نیازمند حرکت هایی در مسیر کاهش قیمت تمام شده و کاهش مواد اولیه تولید لاستیک هستیم.
صالحی نیا با بیان اینکه کار گروهی نیاز اساسی این صنعت است ، اضافه کرد : از یکسال گذشته درباره هماهنگی لاستیک سازان و خودروسازان ، ساماندهی صادرات و واردات این بخش و نیز کاهش قیمت تمام شده از سوی دولت کارهایی انجام شده که امیدواریم به تولید بیشتر لاستیک باکیفیت در کشور کمک کند.
وی خاطرنشان کرد: توجه به سیاست های کشور در این بخش ، توجه به بازار به عنوان یک اصل توسعه ای در صنعت لاستیک می تواند به تولید با هزینه کمتر در زمان کم و با شرایط بهتر کمک کند که این امر در برنامه ریزی اجرای سیزدهمین همایش ملی صنعت لاستیک در یزد به خوبی دیده شده است.
این مسئول در پایان با اشاره به ظرفیت های بالای شرکت تایر کویر یزد گفت: این شرکت بالنده توانسته با سرمایه گذاری خوب و استفاده از برندهای خوب بین المللی و فناوری های جدید موفق عمل کند و با این روال رسیدن به ظرفیت 50 هزار تن در سال برای آن دور از انتظار نیست.
معاون وزیر صنعت در ادامه از بخش های مختلف شرکت لاستیک یزد تایر بازدید و در جریان بخش تولیدی جدید این کارخانه قرار گرفت.
صالحی نیا معاون امور صنایع وزارت صنعت ، معدن و تجارت که برای شرکت در دومین کنفرانس فناوری های نوین صنایع لاستیک و پلیمر در این استان حضور یافته بود از مراحل تولید کارخانه یزد تایر و شرکت صنایع جهان الکترونیک، تولید کننده بردهای مدار چاپی نیز بازدید کرد.
مجتمع صنایع لاستیک یزد در سالهای 1364-1365 در شهر یزد عملا با مطالعات و اخذ موافقتهای اولیه شروع به فعالیت کرد.
خط تولید تایر و تیوب دوچرخه و موتور سیکلت با بهره گیری از دانش فنی شرکت آی –آر-سی ژاپن و همچنین تولید تایر و تیوب تایرهای بایاس سواری و وانتی به کمک تکنولوژی داخلی در سال 1376 افتتاح گردید.
پس از آن این مجتمع همواره در جهت اصلاح و بهینه سازی محصولات خود اقدامات مؤثری برداشته است که از جمله بارزترین آن اقدام به تولید تایرهای رادیال سیمی در سال 1386 با اخذ فن آوری رسمی از یکی از مراجع اروپایی بنام وردشتاین هلند است.
1968/6197خبرنگار: محمودرضا رحمانی**انتشار دهنده: محمدحسین فلاح تفتی
@irnayazdd
کد N1644193

وبگردی