آفتاب
رئیس برنامه و بودجه استانداری استان کرمانشاه مطرح کرد:

برنامه‌ ششم توسعه براساس سند آمایشی تدوین می‌شود

برنامه‌ ششم توسعه براساس سند آمایشی تدوین می‌شود

کرمانشاه- رئیس برنامه و بودجه استانداری استان کرمانشاه از تدوین برنامه ششم توسعه براساس سند آمایشی خبر داد و گفت: این سند یک سند بالادستی و افق برنامه‌ریزی‌ها است.

طهمورث الیاسی امروز چهارشنبه در کنفراس خبری طرح آمایش و توسعه استان که با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی  استان و اصحاب رسانه برگزار شد، گفت: یکی از موضوعات مهم در ارتباط با برنامه ریزی و توسعه بلند مدت تهیه و تدوین طرح های آمایشی است.

رئیس برنامه و بودجه استانداری استان کرمانشاه از تدوین برنامه ششم توسعه براساس سند آمایشی خبر داد.

وی سند آمایش را یک سند راهبردی بلند مدت عنوان کرد و افزود: این سند یک سند بالادستی است که افق های برنامه ریزی در این خصوص ۲۰ ساله و یا بیشتر است.

الیاسی خاطر نشان کرد: از نتایج خوب و موثر طرح آمایش در استان کرمانشاه که با همکاری صاحب نظران و دانشگاهیان انجام می شود این است که ظرفیت سازی می شود و همین امر سبب می شود کارها با کیفیت بهتری انجام گیرد.

وی یادآور شد: با مطالعاتی که بر آمایش ۱۳ استان انجام شد توانستیم برای استان برنامه ریزی دقیق انجام دهیم که همین امر سبب پیشرفت استان خواهد شد.

رئیس برنامه و بودجه استانداری استان کرمانشاه ابراز داشت: در تهیه و تدوین سند آمایش استان از ظرفیت علمی و پژوهشی اساتید دانشگاه های مختلف استفاده شده است که این تصمیمی بخردانه بوده است.

وی افزود: سازمان فضایی از موضات مهم بحث آمایش است که در این خصوص تجارب بسیاری در سطح کشور داریم.

الیاسی ادامه داد: چون بحث های مربوط به آمایش جزو مباحثی است که باید تنوع در آن وجود داشته باشد متاسفانه ما شرکتی در این موضوعات که دارای صلاحیت و رتبه بندی شده باشد، نداریم.

وی منابع مصرفی در مطالعات آمایش استان را نوعی سرمایه گذاری معرفی کرد و اظهار داشت: اگر چه مطالعات آمایش استان به صورت صددرصد تصویب نشده اما برنامه ششم توسعه بر پایه نتایج آمایش تدوین شده است.

کد N1644077

وبگردی