آفتاب
وزیر بهداشت؛

وزارت بهداشت در ماجرای «پالم» متهم شد

وزارت بهداشت در ماجرای «پالم» متهم شد

وزیر بهداشت، با اشاره به حواشی واردات روغن پالم، گفت: در مورد پالم فشارهای زیادی به ما وارد شد و متهم شدیم که به صادرات کشور آسیب زدیم.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر سیدحسن هاشمی بعد از ظهر چهارشنبه در مراسم بررسی دستاوردهای دولت تدبیر و امید در حوزه غذا و دارو، اظهارداشت: یکی از مهم ترین نارضایتی های مردم در سال ٩٢ مشکلاتی بود که بر شرایط دارویی کشور حاکم بود.

وی افزود: در حوزه دارو کمبودهای دارویی از ٣٠٠ قلم به ٥٠ قلم و امروز به کمتر از ٣٠ قلم رسیده است.

وزیر بهداشت گفت: کاهش قیمت دارو به میزان یک چهارم اتفاق افتاد، ضمن اینکه صادرات تشویق شد، واردات دارو هم کنترل شد و رقم واردات کاهش یافت.

وی ادامه داد: تولید داخلی دارو با سیاست های انجام شده افزایش یافت.

وزیر بهداشت تاکید کرد: این موارد در حالی اتفاق افتاد که حدود ١١ میلیون نفر بیمه شدند و تقاضا افزایش یافت.

وی با اعلام اینکه واردات دارو در سقف یک میلیارد دلار طی این چند سال حفظ شده است، گفت: در تجهیزات پزشکی هم شاهد کاهش قیمت بودیم، زیرا تحریم ها در این حوزه سنگین بود.

به گفته وزیر بهداشت، در حوزه تجهیزات ٣٥ درصد کاهش قیمت داشتیم و مذاکرات هسته ای و نقش رئیس جمهور و دکتر ظریف در کاهش قیمت تجهیزات پزشکی موثر بود.

هاشمی در ادامه به موضوع روغن پالم اشاره کرد و افزود: در مورد پالم فشارهای زیادی به ما وارد شد و متهم شدیم که به صادرات کشور آسیب زدیم.

وی گفت: در مورد آب معدنی و... نیز همین طور بود، اما مسائل بسیاری اعلام نشد.

هاشمی، نشان دار کردن مواد غذایی مضر با برچسب را کار بسیار مهمی دانست و افزود: این برچسب ها می تواند بازدارنده باشد و مردم متوجه می شوند یک محصول چقدر نمک، شکر و چربی دارد.

وی با عنوان این مطلب که سهم وزارت بهداشت در تصمیم گیری ناچیز است، گفت: وزارت اقتصاد و صنعت و برنامه و بودجه به وضع عوارضی که حاصلش کاهش مصرف است، کمتر رضایت می دهند.

کد N1643993

وبگردی