آفتاب
فرماندار کرمانشاه خبر داد:

ستاد انتخابات در قالب ۱۳کارگروه در کرمانشاه تشکیل شد

ستاد انتخابات در قالب ۱۳کارگروه در کرمانشاه تشکیل شد

کرمانشاه- فرماندار شهرستان کرمانشاه از تشکیل ستاد انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر در قالب ۱۳کارگروه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، فضل الله رنجبر امروز چهارشنبه در جلسه ستاد انتخابات شهرستان، با اشاره به برگزاری انتخابات در ۲۹ اردیبهشت ماه اظهار داشت: ستاد انتخابات در قالب ۱۳کمیته اجرایی فعالیت خود را با هدف برگزاری انتخاباتی سالم آغاز کرده است.

فرماندار شهرستان کرمانشاه بیان کرد: بر اساس برنامه زمان بندی انتخابات به محض وصول دستور از وزارت خانه هیئت اجرایی انتخابات شورا تشکیل می شود.

رنجبر گفت: برابر قانون انتخابات ثبتنام از کاندیداهای شورای شهر و روستا از سی ام اسفند آغاز می شود که داشتن گواهی عدم سو پیشینه از جمله مدارک الزامی مورد نیاز است.

وی خواستار مراجعه متقاضیان از هم اکنون به مراکز پلیس +۱۰ شد و افزود: کمیته فناوری اطلاعات وظایفی از جمله برگزاری الکترونیکی انتخابات، اقدامات مربوط به شعبات اخذ رای، تجمیع و ارسال آرا و تعیین سرگروه ها و اعلام نتایج را بر عهده دارد.

فرماندار کرمانشاه با اشاره به اینکه در انتخابات دور چهارم شوراهای شهر و روستا ۶۵۲ صندوق اخذ رای وجود داشته گفت: امسال بر خلاف سایر انتخابات شاهد افزایش تعداد شعبات اخذ رای هستیم.

وی با بیان اینکه در سالهای قبل از دستگاه های احراز هویت با وجود سرعت و دقت بالا استفاده می شده افزود: امسال از افراد با شناسنامه مخدوش، فوت شده و رای دهنده تکراری اخذ رای نمی شود.

رنجبر آمادگی شهرستان کرمانشاه را برای برگزاری انتخابات الکترونیک اعلام و عنوان کرد:  انتخابات الکترونیکی دارای مزایایی از جمله دقت در شمارش و تجمیع آرا است.

وی افزود: به دست اندرکاران انتخابات قبلی به جز ۵۵۰ نفر حق الزحمه ها پرداخت شده و به محض انجام پالایش لیست توسط تهران حق الزحمه این افراد نیز واریز می شود.

فرماندار کرمانشاه، نسبت به انجام اقدامات غیرقانونی نظیر شعار نویسی، دیوار نویسی و تعرض به ساختمانهای عمومی اخطار شدید داد و گفت: افراد خاطی به دادستانی معرفی می شوند.

کد N1643752

وبگردی