آفتاب
یک برد، دو تساوی، یک باخت!

نگاهی به بازیهای آسیایی پرسپولیس، ذوب آهن، استقلال تهران و خوزستان/ از کجا خوردیم؟

نگاهی به بازیهای آسیایی پرسپولیس، ذوب آهن، استقلال تهران و خوزستان/ از کجا خوردیم؟

بجز استقلال خوزستان که توانست دروازه اش را بسته نگه دارد، سایر تیم های ایرانی روی ضربات شروع مجدد در دقایق مختلف بازی متزلزل نشان دادند و به حریفان خود اجازه دادند تا از این ضربات بهره کافی را ببرند...!

تیم های ایرانی در هفته اول رقابت های لیگ قهرمانان آسیا یک پیروزی، دو تساوی و یک شکست به دست آوردند.
فصل مشترک تیم های ایرانی در این دیدارها گل های خورده آنها بود، گل هایی که تمامی آنها از روی ضربات کرنر به ثمر رسید. بدون در نظر گرفتن آبی های خوزستان که توانست دروازه اش را بسته نگه دارد، سایر تیم های ایرانی روی ضربات شروع مجدد در دقایق مختلف بازی متزلزل نشان دادند و به حریفان خود اجازه دادند تا از این ضربات بهره کافی را ببرند.
این در حالی است که تیم ملی ایران در استفاده از این ضربات در فوتبال آسیا متبحر است و شاگردان کی روش بارها توانسته اند دروازه حریفان خود را از روی ضربات شروع مجدد باز کنند. تیم های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا علیرغم آنکه نسبت به حریفان خود با برنامه تر ظاهر شدند اما به روشی که فوتبال ایران در گذشته نه چندان دور در آن تبحر داشت نتوانستند امتیازات لازم را از این دیدارها کسب کنند.
قرمزپوشان پایتخت امروز در حالی که کرنرهای تیم الهلال به یک سبک مشخص و روی تیر یک دروازه این تیم ارسال میشد با سهل انگاری مدافعان خویش سه امتیاز حساس دیدار را از دست داد. تیم ذوب آهن نیز بارها دروازه اش توسط بازیکنان العین از روی ضربات ایستگاهی تهدید شد و در دقیقه 75 ام از روی یک ضربه کرنر توسط اسماعیل دروازه این تیم باز شد. ضمن آنکه عکس العمل فوق العاده رشید مظاهری روی ضربه سر بازیکنان العین در دقیقه 90 دیدار مانع تکرار کابوس شب گذشته تیم استقلال شد. شب گذشته نیز تیم استقلال روی غفلت مدافعین و دروازه بان خود دو گل از روی ضربات کرنر دریافت کرد.
به هر روی تیم های ایرانی که در سازماندهی دفاعی و تحت فشار قرار دادن حریفان خود بسیار موفق عمل کرده اند در دیدارهای آتی باید بتوانند واکنش بهتری روی ضربات ایستگاهی حریفان خود داشته باشند . یارگیری صحیح، خروج به هنگام دروازه بانان و تمرکز کافی هنگام این ضربات از ملزومات دفاع در برابر این تاکتیک است که ایرانی ها در هفته پیش رو باید تمرینات بیشتری در این خصوص داشته باشند.
ورزش سه
کد N1643473

وبگردی