آفتاب

فرماندار: جاده های تکاب- ایرانخواه و تکاب- دندی پس از سه روز بازگشایی شد

فرماندار: جاده های تکاب- ایرانخواه و تکاب- دندی پس از سه روز بازگشایی شد

مهاباد- ایرنا- فرماندار شهرستان تکاب گفت: جاده های بین تکاب- ایرانخواه و تکاب - دندی از جاده های اصلی آذربایجان غربی که بر اثر بارش برف و کولاک شدید مسدود شده بود با تلاش راهداران اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای پس از سه روز بازگشایی شد.

ایرج ثقفی شامگاه سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: راه دسترسی 54 روستای تکاب نیز بازگشایی شده و تردد در آنها در جریان است.
وی اظهار کرد: اکنون راه دسترسی 6 روستای دور افتاده 'قره بابا'، 'بلوز'، 'کریم آباد'، 'تندرلو'، 'قوشخانه سفلی' و 'قوشخانه علیا' بر اثر شدت بارش همچنان مسدود است و تلاش راهداران برای بازگشایی این محورها ادامه دارد.
وی ادامه داد: تلاش و مشارکت راهداران کارخانه طلای 'آقدره' در بازگشایی محور سه راهی 'پهلوان' تا مجموعه تخت سلیمان و روستاهای 'گوگردچی'، 'زینهار'،'کوسه پیری' و 'قزقاپان سنگ' قابل تقدیر است.
فرماندار تکاب بیان کرد: راه دسترسی چهار روستای دورافتاده ، سخت گذر و برف گیر منطقه 'اوریات' تکاب پس از 50 ساعت تلاش بی وقفه راهداران بازگشایی شد و هم اینک تردد در این محور در جریان است.
ثقفی گفت: این محور در حدفاصل سه راهی معدن زرشوران تا روستاهای منطقه اوریات به طول 20 کیلومتر با تلاش راهداران اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای و مشارکت راهداران کارخانه طلای زرشوران با سه دستگاه بولدوزر برف روبی و بازگشایی شد.
بارش سنگین برف و کولاک شدید در هفته گذشته راه دسترسی 60 روستای تکاب را مسدود کرده بود که اکنون راه دسترسی بیشتر روستاها باز و تردد در محورهای روستایی در جریان است.
شهرستان تکاب با 78 هزار نفر جمعیت در منطقه ای کوهستانی و سردسیر در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
شبک 7514/3093**1917**خبرنگار: امیر خالق نژاد **تنظیم : پیمان پاکزاد**انتشار دهنده: سید محمد باقر نوربخش
کد N1643246

وبگردی