آفتاب

تعصب را از جامعه اسلامی باید کنار گذاشت

تعصب را از جامعه اسلامی باید کنار گذاشت

رییس پارلمان مالزی در ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه مردم فلسطین، گفت: در قرن ۲۱ شاهد تصرف و تسخیر فلسطین توسط اسرائیل هستیم با این حال صلح و آشتی همچنان باید در میان کشورها پابرجا باشد.

به گزارش ایلنا، امین مولیا، در ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه مردم فلسطین ، گفت: در قرن ۲۱ شاهد تصرف و تسخیر فلسطین توسط اسرائیل هستیم با این حال صلح و آشتی همچنان باید در میان کشورها پابرجا باشد.

رئیس پارلمان مالزی در ادامه با بیان اینکه مالزی همچنان از مردم فلسطین حمایت می کند گفت: در این زمینه چندین بار تلاش کردیم در شورای امنیت قطعنامه هایی علیه اسرائیل تصویب کنیم اما چین، آمریکا، روسیه و فرانسه پیش قطعنامه‌های ما را برای اسرائیل وتو کردند.

وی افزود: از سوی دیگر تغییرات در رهبری کشورها باعث ضربه خوردن ملت فلسطین شده است اما باید به آرمان‌های خود معتقد بوده و به دور از مسائل فرقه‌ای به مسیر اصلی بازگردیم و همه فعالیت‌های خود رابر روی مسائل مسلحانه متمرکز نکنیم.

مولیا ادامه داد: مالزی از خشونت علیه کودکان متنفر بوده و آن را محکوم می کند، در عین حال باید واقعیات جدید جهان را پذیرفته و به هدف اصلی خود ادامه دهیم و با شاخ و شانه کشیدن و دسته بندی مذهبی برای خود مشکل درست نکنیم تا تهدید داعش نیز رفع شود.

رئیس پارلمان مالزی در پایان با بیان اینکه پایه اسلام تحمل، بردباری و تسامح بوده و باید تعصب را از جامعه اسلامی کنار گذاشت خاطرنشان کرد: جامعه مسلمانان باید به ثبات برسد لذا آرزومندیم راه حلی برای اتمام منازعه میان اسرائیل و فلسطین به دست آید که در این خصوص خردگرایی می تواند موضوع فلسطین را جلو ببرد.

کد N1643074

وبگردی