آفتاب

شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی نقض موارد حقوق بشردوستانه است

شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی نقض موارد حقوق بشردوستانه است

یس پارلمان زیمبابوه گفت: در دهه هفتاد به دلیل تهاجمی که اسرائیل علیه فلسطین داشت مردم فلسطین کشور خود را ترک کردند. با گذشت نزدیک به هفتاد سال از تهاجم اسرائیل علیه فلسطین لازم است که برای رهایی مردم فلسطین اقدامی را انجام دهیم.

به گزارش ایلنا، فرانسیس موریندا در ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه مردم فلسطین ،گفت: دولت زیمبابوه بسیار خوشحال است که در این جلسه شرکت دارد و در جهت همبستگی مردم مسلمان جهان اقدامی کرده است.

رئیس پارلمان زیمبابوه بیان کرد: روابط مردم فلسطین و زیمبابوه بسیار عمیق وریشه دار می باشد و مبارزات مشترکی را برای کسب استقلال انجام دادند و هر دو کشور مخالف هرگونه تهاجم هستند.

وی افزود: کشور زیمبابوه بیش از ۱۰۰ سال تحت استعمار بوده که در نهایت مجبور به جنگ برای استقلال شد. می خواهیم به مردم فلسطین روحیه بدهیم و بگوییم که ما صد سال مبارزه کردیم تا به استقلال برسیم شما هم به مبارزات خود ادامه دهیم. استعمارگران در کشور ما ظلم های فراوانی را کردند.

رئیس پارلمان زیمبابوه ادامه داد: در دهه هفتاد به دلیل تهاجمی که اسرائیل علیه فلسطین داشت مردم فلسطین کشور خود را ترک کردند. با گذشت نزدیک به هفتاد سال از تهاجم اسرائیل علیه فلسطین لازم است که برای رهایی مردم فلسطین اقدامی را انجام دهیم.

وی افزود: باید تلاش کنیم تا کشورهای غربی و متحدین متوجه خط اتحاد ما شوند و از آرمان های فلسطین دفاع کنند.

رئیس پارلمان زیمبابوه با بیان اینکه براساس استراتژی شورای امنیت وقطعنامه های آن خواستار آزادی فلسطین هستیم گفت: قطعنامه ۲۴۲ برایجاد ثبات در منطقه اشاره داشته که خواستار عقب نشینی نیروهای اسرائیل شده است اما رژیم صهیونیستی مکررا این قطعنامه را نقض کرده و ا یجاد شهرک سازی های قانونی از جمله موارد نقض قوانین بین المللی و موارد حقوق بشردوستانه است.

 

دکتر لاریجانی: موضوع فلسطین مربوط به همه جهان است

پس از سخنان رئیس پارلمان زیمبابوه دکتر علی لاریجانی ضمن تایید سخنان وی اظهار داشت: از موضع روشن رئیس مجلس زیمبابوه تشکر می کنیم موضوع مقاومت فقط به کشورهای عربی تعلق ندارد و امری جهانی می باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسلمانان و یهودیان نیز در موضوع فلسطین دغدغه مند هستند گفت: موضوع فلسطین یک مسئله وجدانی و ا نسانی است وهمه گرایش های دینی در آن حضور دارند.

 

کد N1643062

وبگردی