آفتاب

بودجه دولت یازدهم انقباضی بوده است

بودجه دولت یازدهم انقباضی بوده است

رئیس سازمان برنامه و بودجه از رشد ۴۰ درصدی بودجه عمومی کشور نسبت به سال ۹۲ خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمدباقر نوبخت در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی کلیات لایحه بودجه ۹۶ با یادآوری تقدیر و تشکر رییس جمهور در جلسه هیأت وزیران از نمایندگان مجلس به جهت رأی اعتماد مجدد به وزیر راه و شهرسازی در ارتباط با گزارش کمیسیون تلفیق بودجه گفت: نمایندگان اعداد و ارقامی را در سخنان خود متذکر شدند که بر مبنای آن اعلام می شود طی سال های ۹۲ تاکنون رقم بودجه دولت بسیار افزایش داشته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه یادآور شد: در سال ۹۲ که شهریور ماه دولت یازدهم مستقر شد بودجه عمومی دولت ۲۱۰ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بود که در سال جاری این مبلغ  به ۲۹۴ میلیارد تومان افزایش یافت. در واقع در این سالها بودجه عمومی دولت رشد ۴۰ درصدی داشته است. هر چند بخشی از این افزایش نیز مرهون لطف مجلس است.

وی ادامه داد: این رشد ۴۰ درصدی را باید بر مبنای تورم متوسط ۱۰ درصد در سال در نظر گرفته شود بنابراین بودجه دولت یازدهم نه تنها انبساطی نبوده بلکه انقباضی نیز بوده است.

نوبخت بودجه جاری دولت یعنی هزینه های اعتباری را یادآور شد و گفت: در سال ۹۲ بودجه جاری دولت ۱۲۰ هزار میلیارد تومان بوده که این میزان در قانون بودجه سال ۹۵ به ۱۹۰ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت یعنی رشد ۵۹ درصدی را داشته است. در خصوص اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای یعنی بخش عمرانی در سال ۹۲ بودجه دولت ۲۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و  در سال ۹۵ به  ۳۷ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد که در این زمینه نیز شاهد رشد ۲۷ درصدی بوده ایم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه یادآور شد: در سال ۹۶ بودجه دولت به ۳۲۰ هزار میلیارد تومان رسیده است که در مقایسه با بودجه ۲۱۰ هزار و ۴۰۰ میلیاردی سال ۹۲ تنها ۵۲ درصد رشد کرده است.

کد N1643061

وبگردی