آفتاب

اردن در کنار جبهه حق ایستاده است

اردن در کنار جبهه حق ایستاده است

رئیس پارلمان اردن گفت: ملک عبدالله دوم همواره به تشریح ظلم و نابرابری علیه مردم فلسطین که در طول سال های گذشته پرداخته و تلاش می کند بحران های فلسطین را پیگیری کند.

به گزارش ایلنا، سیدعاطف الطراونه در ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه مردم فلسطین ،گفت: به دلیل هرج و مرجی که در منطقه به وجود آمده اهمیت موضوع فلسطین کاهش یافته است.

رئیس پارلمان اردن بیان کرد: ملک عبدالله دوم همواره به تشریح ظلم و نابرابری علیه مردم فلسطین که در طول سال‌های گذشته پرداخته و تلاش می‌کند بحران‌های فلسطین را پیگیری کند. تاکید اردن همواره بر روی موضوع قدس و مقدسات اسلامی و مسیحی تاکید دارد و اقدامات تندروانه را محکوم می کند.

سیدعاطف الطراونه گفت: اردن در کنار جبهه حق در کنار فلسطین ایستاده و از هیچ تلاشی فروگذار نمی کند زیرا ملت فلسطین صاحب این سرزمین پاک هستند همچنین از طرف مجلس نمایندگان اردن هشدار می دهیم که انتقال سفارتخانه از تل آویو به قدس سبب افزایش تندروی ها می شود.

او افزود: در اردن از سه طرف در مجاورت خطرات هستیم از غرب نزدیک به اسرائیل و از سوی دیگر با بحران عراق مواجه هستیم و از شمال نیز با مشکلات سوریه که سبب ایجاد معضلات امنیتی و اقتصادی است مواجه شده ایم وتنها راه حل برای مشکل سوریه را راه حل سیاسی می دانیم.

رئیس پارلمان اردن ادامه داد: همه اهدافی که مدنظرمان است را باید با تلاش استثنایی برای مبارزه با تروریسم محقق سازیم در حال حاضر کسانی هستند که می توان آنها را خوارج عصر نامید زیرا کشتارهایی را که انجام می دهند به دروغ تداوم خط مشی اسلام می‌دانند.

او گفت: اردن به همه کشورها احترام می‌گذارد و از آنها نیز می‌خواهد که برای سنت‌های عربی احترام قائل شوند. همچنین کشور ما تلاش می کند تا نقش خود را در ایجاد خاورمیانه ای خالی از نزاع و اختلاف را به خوبی ایفا کند تا شاهد ناآرامی نباشیم.

سیدعاطف الطراونه  گفت: اسلام به این موضوع توصیه کرده که زمین را آباد کنیم نه اینکه سبب تباهی و ویرانی آن شویم.

کد N1643059

وبگردی