آفتاب

نبیه بری: کشورهای اسلامی سفارتخانه‌هاشان در واشنگتن را تعطیل کنند

نبیه بری: کشورهای اسلامی سفارتخانه‌هاشان در واشنگتن را تعطیل کنند

ایسنا نوشت: رئیس مجلس لبنان انتقال سفارتخانه‌ها به سرزمین‌های اشغالی را نقشه رژیم‌صهیونیستی برای از بین بردن روند صلح دانست و گفت که کشورهای اسلامی باید در پاسخ به آمریکا که از این اقدام رژیم اشغالگر قدس حمایت کرده، سفارتخانه‌های خود را در واشنگتن تعطیل کنند.

نبیه‌بری در ششمین کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی با قدردانی از جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری این کنفرانس و حمایت از لبنان برای استقلال این کشور گفت: لازم است از جمهوری اسلامی ایران به دلیل اعتقاد خود در حمایت از سه مثلث ارتش، مردم و مقاومت در لبنان تشکر ‌کنم.

وی در ادامه گفت: پس از توافق سایس‌پیکو نقشه‌های شومی علیه ملت‌های منطقه تحت عنوان خاورمیانه جدید برای ایجاد هرج و مرج‌های سازنده شکل گرفته است.

نبیه‌ بری ساخت شهرک‌ها در سرزمین‌های اشغالی را بالاترین شکل تروریسم دولتی از سوی رژیم‌صهیونیستی عنوان و اظهار کرد: رژیم‌صهیونیستی با بی توجهی به قطعنامه‌های شورای امنیت اخیرا تصویب کرده که ۸۸۰۶ شهرک در مناطق اشغالی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه آمریکا به شدت از اقدامات رژیم‌صهیونیستی در شهرک‌سازی‌ها حمایت می‌کند، گفت: فشارها به مردم فلسطین برای قرار دادن سه راه در مقابل آنها یعنی خودکشی، تسلیم و یا فرار است.

رئیس مجلس لبنان همچنین با تاکید بر اینکه انتقال سفارتخانه‌ها به سرزمین‌های اشغالی از سوی رژیم‌صهیونیستی برای از بین بردن روند صلح انجام می‌شود که این یک نقشه است، افزود: کشورهای اسلامی باید در پاسخ به آمریکا که از این اقدام رژیم اشغالگر قدس حمایت کرده، سفارتخانه‌های خود را در واشنگتن تعطیل کنند.

نبیه‌بری با تاکید بر لزوم ایجاد اجماعی میان کشورهای اسلامی در قبال فلسطین گفت که خاموش شدن آتش در خاورمیانه که از فلسطین شروع شده در همین کشور نیز باید خاتمه ‌یابد.

وی در پایان خواستار وحدت یکپارچگی فلسطینیان برای مقابله با رژیم‌صهیونیستی شد.

52310

کد N1642948

وبگردی