آفتاب

افتتاح آزمایشگاه کاربردی اینترنت اشیا در دانشگاه امیرکبیر

افتتاح آزمایشگاه کاربردی اینترنت اشیا در دانشگاه امیرکبیر

تهران- ایرنا- اولین آزمایشگاه کاربردی اینترنت اشیا با همت و سرمایه گذاری مرکز اینترنت اشیا (IoTIC) در دانشگاه صنعتی امیرکبیر افتتاح شد.

به گزارش روز سه شنبه گروه علمی ایرنا از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، مراسم افتتاح آزمایشگاه کاربردی اینترنت اشیا همزمان با برگزاری کنفرانس ملی اینترنت اشیا در ایران (Iran IoT Conferernce 2017) و با حضور رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، شخصیت های دانشگاهی و فعالان بخش های دولتی و خصوصی فعال در حوزه اینترنت اشیا برگزار شد.
در حاشیه این مراسم، برنامه های ویژه ای نیز برای کمک به استارتاپ ها و تیم های فعال دانشگاهی برای پیاده سازی ایده های کاربردی در حوزه اینترنت اشیا ارائه شد.
مهدی روحانی مدیر فروم اینترنت اشیای ایران و مرکز IoTIC با اشاره به ضرورت جهت دهی و تعامل مثبت با تیم های توانمند دانشگاهی و شرکت های دانش بنیان ابراز امیدواری کرد که راه اندازی این آزمایشگاه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر بتواند پلتفرم مناسبی برای کاربردی کردن ایده های ناب و خلاقانه نیروهای نخبه ایرانی باشد.
فناوری اینترنت اشیا Internet of Things ‪(IoT)‬) مفهومی جدید در دنیای فناوری و ارتباطات به شمار می آید و شامل فناوری نوینی است که در آن برای هر موجودی (انسان، حیوان یا اشیا) قابلیت ارسال داده از طریق شبکه‌ های ارتباطی، اعم از اینترنت یا اینترانت، فراهم می شود.
هدف اینترنت اشیا به عنوان چهارمین انقلاب صنعتی توانمندسازی اشیا برای اتصال در هر زمان و در هر مکانی، با هر چیزی و هر شخصی است که از هر مسیر یا شبکه و خدمتی به صورت ایده آل استفاده می کند.
این فناوری جدید به حضور نافذ محیطی توجه دارد و جهانی راکه به شکل واقعی، دیجیتال و مجازی است، به سمت شکل گیری محیط های هوشمند، همگرا و هدایت می کند.
علمی**1055**1834
خبرنگار: زینب کارگر ** انتشاردهنده: ناهید شفیعی
کد N1642791

وبگردی