آفتاب

زنان دلبر؛ جاسوس‌های کره شمالی/ تصاویر

زنان دلبر؛ جاسوس‌های کره شمالی/ تصاویر

شبکه اسکای نیوز در گزارشی اعلام کرد که ترور برادر ناتنی رهبر کره شمالی در مالزی نگرانی‌های گسترده‌ای را اخیرا در جهان نسبت به رفتارهای پیونگ یانگ برانگیخته است و با وجود اینکه ثابت نشده که رهبر کره شمالی در صدور دستور این ترور دست داشته، اما انگشت‌ اتهام به سمت وی نشانه می‌رود.

در این گزارش اسکای نیوز عنوان شده که مسئولان مالزیایی تاکنون چهار تن از جمله دو زن را بازداشت کرده‌اند که دوربین‌ها در فرودگاه کوالالامپور آن دو زن را در حالی رصد کردند که ماده‌ای که احتمالا سمی بوده به صورت کیم جونگ نام، برادر ناتنی کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی می‌پاشند.

کارشناسان مالزیایی اعلام کردند که این دو دختر که مدارک سفر ویتنامی و اندونزیایی دارند و رابطه خود را با این ترور تکذیب کرده‌اند، به صورتی رفتار کردند که نشان می‌داد دو فرد اجیر شده هستند که به صورت حرفه‌ای کار می‌کنند، نه این که فقط دو مسافر معمولی باشند.

مساله‌ای که به شک و تردید نیروهای امنیتی مالزی دامن می‌زند، این است که این دو دختر بازداشت شده بلافاصله پس از ترور برادر رهبر کره شمالی در فرودگاه، هتل اقامت خود را تغییر دادند.

این دو دختر که قبل از اقدام به ترور با یکدیگر ارتباط نداشتند، سه ماه در چین بودند و روسپیگری را در پیش گرفته بودند و سپس یک شخص ناشناس آن دو را به خدمت گرفت.

گزارش‌های مطبوعاتی فاش کرده است که کره شمالی طی نیم قرن بر این امر تمرکز داشته که زنانی را در گروه‌هایی که با دلبری قصد دارند از دیگران سوءاستفاده‌های اطلاعاتی و امنیتی کنند، به کار گیرد. آنها هم‌چنین عملیات ترور و حملات دیگر را انجام می‌دهند.

این زنان جاسوس با تکیه بر میزان زیبایی‌ و هوششان انتخاب می‌شوند و در اردوگاه‌های کوهستانی در کره شمالی آموزش می‌بینند به طوری که تجربه دقیقی درخصوص مواد منفجره و فنون جنگی کسب می‌کنند.  هم‌چنین احتمال می‌رود که آنها با خود قرص‌های سمی سیانید داشته باشند تا درصورتی که احساس کردند که زمان بازداشت آنها نزدیک است، آن قرص‌ها را خورده و خودکشی کنند.

از آنجا که این زنان، خانواده‌هایشان را در کره شمالی ترک می‌کنند زمانی که در خارج از کشور حضور دارند نمی‌توانند از انجام ماموریت سر باز بزنند و فرار کنند چراکه به خوبی می‌دانند نظام چه توانایی برای تحت فشار قرار دادن خانواده‌هایشان دارد./ ایسنا 
کد N1642721

وبگردی