آفتاب

کورتولموش: عملیات در منطقه الباب رو به اتمام است/ نوبت رقه است

کورتولموش: عملیات در منطقه الباب رو به اتمام است/ نوبت رقه است

معاون نخست وزیر و سخنگوی دولت ترکیه با بیان اینکه عملیات در منطقه الباب رو به اتمام است، گفت که ارتش آزاد سوریه با حمایت نیروهای مسلح ترکیه شهر را کاملا به کنترل خود در آورده‌اند.

به گزارش خبرآنلاین، نعمان کورتولموش، معاون نخست وزیر و سخنگوی دولت ترکیه طی سخنانی در جمع خبرنگاران در مجتمع ریاست‌جمهوری این کشور در آنکارا حین نشست کابینه دولت به رهبری رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد: "عملیات در منطقه الباب رو به اتمام است.

ارتش آزاد سوریه با حمایت نیروهای مسلح ترکیه شهر را کاملا به کنترل خود در آورده‌اند. ولی به دقت ادامه می دهیم. زیرا احتمال دارد گروه تروریستی داعش حملات انتحاری انجام دهد. در مقابل، نیروهای مسلح ترکیه و ارتش آزاد سوریه به طور بسیار دقیق مرحله پاکسازی عملیات را انجام می دهند".

به گزارش آناتولی، وی در ادامه گفت: "در اسرع‌وقت الباب را به طور کامل پاکسازی خواهیم کرد و مردم منطقه نیز به آن باز خواهند گشت. اکنون خواستار انجام همان عملیات در رقه سوریه هستیم. جامعه بین‌المللی، ترکیه، ایالات متحده آمریکا و سایر کشورها از نیروهای محلی قدرتمند در رقه پشتیبانی کنند، حمایت تدارکاتی انجام دهند. می خواهیم آنجا نیز از عناصر داعش پاکسازی شود و پس از آن نیز به گروه تروریستی دیگری تحویل داده نشود. موضع ما واضح و روشن است. تماس های لازم را انجام می دهیم. ترکیه بر اساس نتایج این تماس‌ها وارد عمل خواهد شد.

سفر‌های مقامات آمریکایی به ترکیه به ویژه نشانه از بین رفتن اختلافات نظر در سوریه و نزدیک شدن نظر‌ات طرفین که احتمال دارد باعث برداشته شدن گام‌های مثبت در مورد فرقه تروریستی فتو باشد، است.

هرگز موضع ما به عنوان ترکیه در برابر تروریسم، ولو کشورهای خارج هر چه می خواهند، انجام دهند، تغییر نخواهد کرد. هم داعش، هم پ.ی.د نیز به عنوان گروه تروریستی پذیرفته خواهند شد".

49310

کد N1642482

وبگردی