آفتاب

سرتاج عزیز، راهی تهران شد

سرتاج عزیز، راهی تهران شد

ایرنا نوشت: 'سرتاج عزیز' مشاور نخست وزیر پاکستان در امور خارجی در راس هیاتی متشکل از 'سید ضمیرالحسن' قائم مقام وزارت دفاع و 'محمد یونس داگا' قائم مقام وزارت آب و برق این کشور، صبح امروز (سه شنبه) برای انجام سفری دو روزه، عازم تهران شد.

 در این سفر که با پیام حُسن نیت پاکستان انجام می شود، سرتاج عزیز به عنوان رئیس دستگاه دیپلماسی پاکستان، با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و برخی دیگر از عالی ترین مقام های کشورمان درخصوص موضوع های مربوط به روابط دو جانبه، اجلاس سران سازمان همکاری های اقتصادی (اکو) که قرار است هفته آتی به میزبانی پاکستان برگزار شود و برخی مسائل منطقه ای، گفت و کو خواهد کرد.
همچنین سید ضمیر الحسن قائم مقام وزارت دفاع پاکستان با سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در خصوص راه های گسترش همکاری های دو طرف دیدار و گفت و گو خواهد کرد.
در دیدار محمد یونس داگا قائم مقام وزارت آب و برق پاکستان با حمید چیت چیان وزیر نیرو کشورمان، طرح های مورد همکاری دو کشور در حوزه برق مورد گفت و گو قرار خواهد گرفت.
ایران در شرایط کنونی 104 مگاوات برق به پاکستان صادر می کند. پاکستان برای تامین برق مورد نیاز بندر گوادر نیز برای واردات برق از ایران ابراز تمایل کرده است.
جمهوری اسلامی ایران برای افزایش صادرات برق به پاکستان تا سه هزار مگاوات اعلام آمادگی کرده است.

52310

کد N1642441

وبگردی