آفتاب

برانکو ایوانکوویچ: ۳ امتیاز برابر الهلال، سوغات من و پرسپولیس برای هواداران

برانکو ایوانکوویچ: ۳ امتیاز برابر الهلال، سوغات من و پرسپولیس برای هواداران

سرمربی پرسپولیس گفت: افتخار می‌کنم مربی بازیکنی مانند علی دایی بوده‌ام.

پرسپولیس فردا در اولین گام از فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا در مسقط (عمان) میزبان الهلال عربستان خواهد بود. برانکو ایوانکوویچ و شاگردانش که در لیگ برتر آقایی خود بر فوتبال ایران را ثابت کرده اند، حالا در یک عرصه بین المللی به دنبال اثبات حقانیت و توانایی های خود هستند. حالا این پنجره آسیایی می‌تواند معرف استعداد ناب ایرانی از رنگ سرخ و جنس پرسپولیس به فوتبال و فوتبال دوستان جهان باشد. در ادامه می توانید صحبت های سرمربی پرسپولیس را بخوانید:


شما دو فصل پیش با پرسپولیس دو بازی مقابل الهلال انجام دادید. حالا چه تیم شما و چه تیم حریف از آن زمان تا به امروز چه تغییرات کیفی خوب و بدی داشته اند؟

ما تغییرات مثبت خوبی نسبت به پرسپولیس دو فصل قبل داریم. در مورد الهلال نمی‌توانیم بگوییم نسبت به قبل بهتر هستند، اما ضعیف تر هم نیستند. آنها با اقتدار در عربستان قهرمان هستند. همین کافی است که بدانیم یک تیم عالی هستند.


تیم جوان خوب پرسپولیس نفراتی در خود دارد که تجربه چنین میدان بین المللی را ندارند. آیا این کار یک خلا برای تیم شما است که باید به گونه ای آن را پر کرد؟

باید جوان های تیم من با این ماجرا رو به ور بشوند. این بازی فوتبال است. تجربه هم با بازی و تمرین و تماشا به دست می‌آید. آنها می توانند در این بازی ها این تجربه را به دست بیاورند.


شما به عنوان سرمربی تیم و نفر اول کادر فنی پرسپولیس، روحیه جوانان تیم تان را برای این بازی چگونه دیده اید؟

بله ، خب به هر حال آنها باید این تجربه را کسب کنند. با انرژی شان، با انگیزه شان، با خواست شان و با تلاش شان جای خالی آن تجربه را پر کنند.


نام حریفی همچون الهلال که افتخارات خوبی در سطح آسیا دارد، آیا تاثیر خاصی بر روحیه بازیکنان تان گذاشته، یا این که شوق و انگیزه شان برای کسب موفقیت را بیشتر کرده است؟

من فکر می کنم که بازیکنان برای این بازی سرشار از اعتماد به نفس باشند. آنها می‌دانند که کار آسان نخواهد بود، ولی تمام تلاش مان را خواهیم کرد که برابر الهلال نتیجه بگیریم.


آیا با این تعبیر که گروه پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا را « گروه مرگ» بنامیم موافق هستید؟

بله، کاملا با این تعبیر موافق هستم. همیشه پس از اعلام قرعه کشی گفته ام که چهار تیم از بهترین های آسیا در این گروه قرار گرفته اند.


آیا در آستانه رویارویی با الهلال موردی درباره تیم وجود دارد که ذهن شما را به عنوان سرمربی پرسپولیس به خود مشغول کرده باشد؟

خیر، خوشبختانه خوشحالم که همه نفرات را سرحال می‌بینیم. این فوتبال است. من واقعا به بازیکنانم تبریک می‌گویم که چهار روز پس از شکست در دربی 84 موفق شدند خودشان را به فرم ایده آل خود برگردانند و سپاهان را شکست بدهند.


البته هواداران پرسپولیس که واقعا شما را از صمیم قلب دوست دارند نیز برای بازی سپاهان سنگ تمام گذاشتند؟

من همیشه مراتب تشکر خودم را از هواداران خوب پرسپولیس ابراز داشته ام که تحت هر شرایطی از تیم مود علاقه شان حمایت کرده اند. این بازی نیز شاید برای اولین بار در تاریخ فوتبال پرسپولیس باشد که آن همه تماشاگر بعد از شکست در دربی به ورزشگاه آمد تا از تیم خودشان حمایت کنند.


سوغات برانکو ایوانکوویچ و پرسپولیس برای ما و 40 میلیون هوادار این تیم از دیدار با الهلال در مسقط چه خواهد بود؟

3 امتیاز، این سوغات ما برای هواداران پرسپولیس از بازی مسقط خواهد بود.


پرسپولیس تیمی است که همچنان فوق العاده موقعیت گل زیاد خلق می‌ کند، و خیلی ساده نیز آن ها را از دست می‌دهد؟

بله، این مساله خیلی مهم است که شانس های گل بسیاری را در بازی های به وجود می آوریم. این نشان دهنده کیفیت بالای تیم ما است. اما خب خودم هم انتظار دارم درصد بیشتری از این موقعیت ها به گل تبدیل شود. با این حال تردیدی ندارم که این وضعیت روز به روز برای پرسپولیس بهتر و بهتر خواهد شد.


اگر شما این امکان را داشتید که از شاگردان سابق خود در تیم ملی ایران، یک گلزن خوب برای تیم فعلی تان انتخاب کنید، گزینه هایتان چه نفراتی بودند؟

خب بازیکنان آن زمان که با من در تیم ملی ایران بودند، کیفیت خودشان را نشان داده اند. مهاجم به نوعی باید مادرزادی گلزن باشد که با تمرین بهتر و بهتر بشود. یعنی این که حس و شم گل زنی اش بالا باشد. به عنوان مثال می‌توانم از علی دایی، علی کریمی و وحید هاشمیان که گلزن ذاتی بودند و این حس و شم گلزنی را داشتند، نام ببرم.


شما را علاوه بر شخصیت بالای خودتان شاید بتوان خوش بخت ترین سرمربی پرسپولیس در ادوار مختلف لیگ برتر دانست که تا این سطح توانسته حمایت پیشکسوتان این تیم را همراه خود داشته باشد؟

من افتخار می کنم به این حمایت پیشکسوتان پرسپولیس و خیلی خوشحالم و بی اندازه از آنها ممنون هستم. احتمال زیاد این عزیزان تشخیص داده اند کار محترمانه و صداقت من را که میل بالایی به کارم دارم. و علاقه ام به پرسپولیس که بهترین تیم ممکن در ایران باشد. و عشق من به پرسپولیس را درک کرده اند. من از آنها تشکر می‌کنم و این افتخار را دارم که من هم عضوی از پرسپولیس هستم.


شما با فوتبالی که همراه پرسپولیس ارائه می‌ کنید توانسته اید تحسین مربیان تیم های رقیب تان را نیز برانگیزید. چگونه به این مهم دست پیدا کرده اید؟

من هم به این تعریف افتخار می‌ کنم. هیچ رضایتی بالاتر از این نیست که دیگر مربیان به من و کارم احترام می‌گذارند.


علی دایی بازیکن شما در تیم ملی بود و سرمربی حریف آینده پرسپولیس در لیگ برتر ایران؛ اما آرزوی او نیز قهرمانی پرسپولیس و شادی هواداران این تیم پرطرفدار است. نظرتان در این خصوص چیست؟

علی دایی بازیکن من بود و من هم افتخار می‌کنم مربی چنین بازیکنی بوده ام. در یک رابطه بازیکن و مربی بین ما یک رابطه دوستانه هم ایجاد شد. حالا دوستی یک چیز است و بازی در زمین چمن یک موضوع دیگر است. حالا در رویارویی ما همان طور که علی دایی تمام تلاش خود را برای موفقیت تیمش برابر ما انجام خواهد داد، من نیز برای موفقیت پرسپولیس برابر نفت همین کار را انجام خواهم داد./ خبرآنلاین
کد N1642299

وبگردی