آفتاب

برنامه سنا برای تشدید تحریم‌های موشکی علیه ایران

برنامه سنا برای تشدید تحریم‌های موشکی علیه ایران

لیندسی گراهام سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی از برنامه سنا برای معرفی قانون جدید تحریم‌های اقتصادی بیشتر علیه ایران در مصاحبه‌اش با رویترز خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه «هیل»، لیندسی گراهام یکی از اعضای کمیته سرویس‌های مسلح در یک پنل گفت‌وگو در کنفرانس مونیخ به برنامه مجلس سنا برای افزایش تحریم‌های ایران اشاره کرد.

او گفته من فکر می‌کنم که امروز زمان آن رسیده که کنگره، ایران را به طور مستقیم در مواردی خارج از برنامه‌های هسته‌ای مورد هدف قرار دهد.

گراهام مدعی شده که او و دیگر سناتورها قرار است تحریم‌های جدیدی علیه ایران با هدف پاسخگو کردن این کشور درباره اقداماتش اعمال کنند.

«کریس مورفی» دیگر سناتور آمریکایی که در این پنل گفت‌وگو شرکت داشته گفته که ما نیاز داریم درباره پاسخ‌های مناسب به آزمایشات موشکی ایران بحث و گفت‌وگو کنیم.

او گفته من لزوما فکر نمی‌کنم که اختلاف‌های حزبی در مورد توانایی کنگره برای بحث در مورد برنامه‌های ایران خارج از برنامه‌های هسته‌ای آن وجود داشته باشد.

«مورفی» که عضو کمیته روابط خارجی سنا است گفته که آمریکا باید در مورد سطح درگیری در ایران تصمیم بگیرد. ما باید تصمیم بگیریم که آیا باید در مورد جنگ‌های نیابتی ایران و عربستان در منطقه ورود کنیم یا نه.

به گزارش این روزنامه که به مجلس نمایندگان آمریکا تعلق دارد، تنش‌ها بین آمریکا و ایران بعد از اینکه ترامپ تعدادی از شرکت‌ها و افراد ایرانی را مورد تحریم قرار داد، تشدید شد .

«گراهام» ایران را متهم کرده و این کشور را یک «بازیگر بد» خوانده است.

او خطاب به ایران مدعی شد: باید به ایران بگویم اگر می‌خواهد ما با آنها جور دیگری رفتار کنیم، باید دست از ساخت موشک و آزمایشات موشکی که خلاف قطع‌نامه سازمان ملل است و دست از نوشتن مرگ بر اسرائیل بر روی موشک‌هایشان بردارند. این یک پیام چند وجهی به ایران است.

 

کد N1641847

وبگردی