آفتاب

دعوت از معلمان با تجربه برای تولید محتوا

دعوت از معلمان با تجربه برای تولید محتوا

رییس سازمان پژوهش گفت: ما بخش غیردولتی را رقیب خود نمی‌دانیم. بخش غیر دولتی مکمل فعالیت های آموزشی دولتی است نه رقیب آن، لذا باید تولیدکنندگان مواد آموزشی را به تولید محصولات استاندارد، تشویق و ترغیب کرد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدیان در شورای سیاست گذاری ساماندهی کتابهای آموزشی، اظهار کرد: مصوبه ۸۲۸ شورای عالی آموزش و پرورش، سازمان را موظف به نظارت و ساماندهی کتاب های آموزشی نموده است. البته مجوز اولیه چاپ کتاب را وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر می نماید. اما اگر بخواهد این کتابها وارد مدرسه شوند باید ممیزی و استانداردهای لازم را کسب کرده باشند.

وی اضافه کرد: البته ما بخش غیر دولتی را رقیب خود نمی دانیم. بخش غیر دولتی مکمل فعالیت های آموزشی دولتی است نه رقیب آن، لذا باید تولید کنندگان مواد آموزشی را به تولید محصولات استاندارد، تشویق و ترغیب نمود.

دکتر محمدیان محصولات آموزشی و کمک آموزشی را از چند بُعد حائز اهمیت دانست و اضافه کرد: ا- پشتیبانی فعالیت های آموزشی رسمی ۲- توسعه دانش و تعمیق مفاهیم ۳- دانش افزایی معلمان ۴- تجهیز کتابخانه های مدارس.

وی با اعلام حمایت های مادی و معنوی سازمان پژوهش از ناشران و مولفان، افزود: از کلیه کسانی که توان تالیف و تولید محتوای آموزشی و کمک آموزشی دارند به ویژه معلمان باتجربه دعوت می کنم با مطالعه شاخص های تدوین شده شورای ساماندهی کتابهای آموزشی که روی سایت دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی قرار دارد، آثار خود را متناسب و در راستای آن تولید نمایند تا از این حمایتها بهرمند شوند.

وی درج مشخصات کتابهای برگزیده آموزشی پشت جلد کتابهای درسی، درج مشخصات کتاب و ناشر در کتابنامه رشد، انتشار مشخصات کتاب در سایت ساماندهی کتب آموزشی و اعطای هدایا و جوایز به منتخبین آن را بخشی از جمله حمایت های سازمان از کتابهای استاندارد برشمرد.

کد N1641496

وبگردی