آفتاب

موافق لایحه بودجه ۹۶؛ چرا انتظار دارید دولت کارخانه و راه بسازد؟/شعار نباید داد، بودجه دولت همین است

موافق لایحه بودجه ۹۶؛ چرا انتظار دارید دولت کارخانه و راه بسازد؟/شعار نباید داد، بودجه دولت همین است

اکبریان گفت: شعار نباید بدهیم چون بودجه دولت همین است، خیلی جاها نیاز وجود دارد اما باید منابع موجود را براساس مناسب اختصاص داد چون افزایش درآمدی به وجود نیامده است.

به گزارش خبرآنلاین، عزیز اکبریان امروز یکشنبه دوم اسفندماه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در موافقت با گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه بودجه  96 گفت: شعار نباید بدهیم چون بودجه دولت همین است، خیلی جاها نیاز وجود دارد اما باید منابع موجود را براساس مناسب اختصاص داد چون افزایش درآمدی به وجود نیامده است. با 220 هزار میلیارد تومان درآمد هر نوعی اختصاص یابد باز در خیلی بخش ها کمبود احساس می شود. آیا درآمد دولت اضافه شده که سال آینده اضافه تر شود.

وی افزود: وظیفه ما تنقیح قوانین و تسهیل شرایط سرمایه گذاری بخش خصوصی است. تا انتظار داشته باشیم دولت برای ما کارخانه بسازد، راه بسازد و اشتغال ایجاد کند وضع همین است.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در لایحه بودجه سال 96 به اولویت های برنامه ششم توسعه آب و فاضلاب، توسعه راه ها به ویژه حمل و نقل ریلی و کمک به صندوق های بازنشستگی توجه شد. در واقع صدها اولویت وجود دارد ولی با این بودجه نمی شود همه را مورد توجه قرار داد باید شرایط را طوری کرد که از ظرفیت فاینانس بتوان استفاده کرد.

وی ادامه داد: تخصیص 30 درصد درآمد نفت برای صندوق توسعه ملی، اعطای تسهیلات به بخش خصوصی در صنایع بالادستی، اجازه انتشار اوراق مشارکت و جلوگیری از دخالت انسان در گمرکات و پرداخت بدهی دولت به تأمین اجتماعی از مواردی است که در این لایحه مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با طرح این سوال که ما نمایندگان برای افزایش درآمد کشور چه کار کردیم؟ اظهار کرد: پرداخت وام به کشاورزان خسارت دیده از سرمازدگی و خشکسالی، پرداخت 10 میلیونی برای تسهیل ازدواج، راه اندازی سامانه های الکترونیکی برای شافیت پرداخت ها و دریافت ها، تکمیل پروژه های نیمه تمام، تأمین اعتبارات پروژه های اقتصاد مقاومتی، واگذاری تصدی گری دولت به بخش خصوصی، کمک به توسعه روستاها 250 میلیارد تومان افزایش سقف مالیاتی چه برای بخش خصوصی و دولتی و توجه ویژه به کمیته امداد، توسعه معادن و صنایع برای جلوگیری از خام فروشی و توجه به بهداشت و درمان و تجهیز بیمارستان ها و تقویت شرکت های دانش بینان از دیگر مواردی است که باید در دفاع از لایحه بودجه سال 96 به آن اشاره کرد.

29214

کد N1641400

وبگردی