آفتاب
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام

دستیابی به دانش دفاعی بزرگترین دستاورد نظام اسلامی است

دستیابی به دانش دفاعی بزرگترین دستاورد نظام اسلامی است

خمین - ایرنا - دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دستیابی به توان و دانش بالا در عرصه دفاعی، بزرگترین دستاورد نظام جمهوری اسلامی است.

به گزارش ایرنا،محسن رضایی شامگاه یکشنبه در یادواره شهیدآیت الله محلاتی و 330 شهید شهرستان محلات افزود: با رهاوردهای دفاعی کسب شده درحال حاضر ایران اکنون قادر است با اقتدار و توان بالایی در برابر انواع تهدیدهای دشمن در کشور و منطقه قرار گیرد.
وی اظهاز کرد: دانش دفاعی کشور اکنون در تراز بالایی در منطقه است و مهمترین مولفه آن این است که داشته دفاعی را با استفاده از ظرفیت های بومی و تلاش داخلی کسب کرده است.
وی ادامه داد: امروز ایران نقش بسزایی را در جبهه مقاومت اسلامی منطقه دارد و این ظرفیت های و قدرت دفاعی کشور را نشان می دهد.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: توان دفاعی و دیوار امنیتی کشور به حدی رسیده که با وجود و تسلط کامل سربازان گمنام امام زمان داعش درچند سال اخیر جرات ندتذد وارد خاک ایران شود.
رضایی افزود: موشک های ایران 2 هزار کیلومتر برد دارند و هدف ها را دقیق می زند در حالی که قبل از انقلاب موشک های 40 کیلومتری نیز در کشور وجود نداشت.
وی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: ایران نزدیک به چهار دهه پرافتخار را در حیات انقلاب اسلامی در تاریخچه خود دارد و همواره روح روح فداکاری و تداوم راه شهدا و آرمان های نظام از سوی تمامی اقشار دنبال می شود.
وی ادامه داد: ملت بزرگ ایران در سایه باور به نظام اسلامی و آرمان های نظام تمامی مشکلات، تحریم و تهدید ها را خنثی می کنند و توانسته اند به بهترین شکل از انقلاب اسلامی حراست کنند.
وی گفت: مردم به دشمنان ثابت کردند که ارادت به انقلاب اسلامی و مقوله ولایت فقیه در شریان های آنان می جوشد و همواره راه معمار کبیر انقلاب اسلامی با اقتدار دنبال خواهد شد.
رضایی افزود: ملت ایران راهش را با انقلاب اسلامی پیدا کرده است و بیداری اسلامی ثمره آن است.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: امام خمینی (ره) اقتدار عظمت ملت ایران را باپیروزی انقلاب اسلامی تضمین کرد و مردم نیز نشان دادند که پیرو راستینی برای نهضت خمینی هستند.
رضایی افزود: اکنون مردم ایران هرگز از انقلاب اسلامی و اهداف آن دست برنمی دارند و آگاهانه و عاشقانه در سنگر های صنعت، کشاورزی و اجتماعی از آن حمایت و حراست می کنند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: روحیه انقلابی و فلسفه ایثار و شهادت سرمایه های نظام جمهوری اسلامی است و با این سرمایه ها همواره در مسیر خود مصمم بوده و از مشکلات عبور کرده است.
وی گفت: حفظ وحدت و همدلی همه احزاب و جبهه سیاسی ضرورت کشور است و به فرموده مقام معظم رهبری همه ارکان نظام ،مجلس ، دولت و حوزه علمیه کشور باید انقلابی و در صحنه باشند.
استاندار استان مرکزی نیز در این یادواره گفت: محلات پایگاه انقلاب و انقلابیون است و شهید آیت الله فضل الله محلاتی شخصیتی بزرگ و از یاران مخلص، وفادار، پرتلاش، دلسوز و عاشق بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بود.
محمود زمانی قمی افزود عشق و علاقه شهید محلاتی به امام راحل وصف ناپذیر است و ویژگی های منحصر به فردی در این شهید بزرگوار هست که باید به درستی معرفی شود.
نماینده مردم محلات و دلیجان در خانه ملت نیز در این یادواره گفت: شهید محلاتی چهره درخشان انقلاب اسلامی بود و از نوجوانی جهاد، مقاومت و صبر را تجربه کرد و دوره ستمشاهی مدت های طولانی در زندان به سر برد.
حجت الاسلام علیرضا سلیمی افزود: این شهید بزرگوار در نهضت ملی با مرحوم آیت الله کاشانی همراه شد و با فداییان اسلام خو گرفت و به جمع یاران امام خمینی (ره) پیوست و به شهادت رسید.
وی بیان کرد: ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت در تمامی اقشار جامعه امری مهم است و سرمایه مهم ایران اسلامی را فرهنگ مقاومت شامل می شود.
شهید آیت الله فضل‌الله محلاتی در سال 1309در شهرستان محلات متولد شد.
این شهید بزرگوار در اول اسفند 1364، به همراه هشت تن از نمایندگان مجلس، نیروهای عالی رتبه ارتش، قضات عالی رتبه قضایی با هواپیمای اف27 فرندشیپ عازم جبهه‌های جنگ بود که هواپیمای حامل آنان مورد حمله 2 فروند جنگنده عراقی قرار گرفت و در 25 کیلومتری شمال اهواز سقوط کرد و همهٔ سرنشینان هواپیما که نزدیک به 50 نفر بودند شهید شدند.
یاواره شهید محلاتی و 330 شهید محلات با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان استانی و محلی برگزار شد.
شهرستان محلات از توابع استان مرکزی 55 هزار نفر جمعیت و در فاصله 105 کیلومتری اراک قرار دارد.
7277/6013/خبرنگار: افسانه آروند***انتشار دهنده:مژگان حیدری
کد N1641318

وبگردی