آفتاب

فاضل میبدی :حاکمیت منطق و اخلاق نیاز روز جامعه است

فاضل میبدی :حاکمیت منطق و اخلاق نیاز روز جامعه است

اراک - ایرنا - عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم گفت: حاکمیت منطق، گفت وگوی عقلایی در جامعه و اخلاقمداری از مهمترین نیازهای امروز جامعه است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد تقی فاضل میبدی عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم شامگاه یکشنبه در همایش انقلاب اسلامی خواسته ها و دستاوردها که در دانشگاه صنعتی اراک برگزار شد، افزود: گروه های نخبه و سیاسیون باید در کنار تفاوت هایی که در دیدگاه ها دارند مرجع وحدت و همدلی در جامعه باشند دغدغه و تلاششان برای مردم باشد.
وی اظهار کرد: افراطی گری و نقد غیرمنصفانه آفت است و این رویه ها از سوی هیچ کس پسندیده نیست.
وی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی از مهمترین حوادث تاریخی در ایران و منطقه بود که جهان را تحت تاثیر خود قرار داد.
حجت الاسلام فاضل میبدی افزود: منطقه خاورمیانه به ویژه کشورهای حوزه خلیج فارس در طول تاریخ همواره محلی برای تاخت و تاز قدرت های جهانی بوده است و این قدرت ها به هر طریقی سعی در چپاول این کشورهاداشته اند و سپردن حکومت این کشورها به دست نشانده های خود استقلال و آزادی را از کشور و منطقه گرفته بودند.
وی گفت: انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) در برابر تمامی زیاده خواهی ها و استبداد داخلی و خارجی ایستاد و با ادبیاتی بر مبنای آموزه های دینی تمامی معادلات دشمنان و زیاده خواهان را در هم ریخت.
مشاور عالی استاندار استان مرکزی گفت: تعامل سازنده با جهان و بهبود وضعیت اقتصادی کشور از دستاورد های مهم دولت تدبیر و امید برای کشور است.
حجت الاسلام حجت هاشمی افزود: دولت تدبیر و امید با شعار تعامل با جهانیان و بهبود وضعیت اقتصادی کشور فعالیت خود را آغاز کرد و امروز با ثمره ای که در برجام و توافق هسته ای به دست آورد توانسته به این وعده ها جامه عمل بپوشاند.
وی ادامه داد: ایران در دولت قبل با چالش های اساسی در حوزه اقتصاد و تعامل با کشور های جهان روبه رو بود که ادامه آن روند مشکل های جدی را متوجه کشور می کرد.
مشاور عالی استاندار استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش گفت: افرادی که خواهان گسترش اخلاق در جامعه هستند باید خویشتن داری را سرلوحه کار خود قرار دهند.
وی با اشاره به اربعین آیت الله رفسنجانی گفت:این یار وفادار امام و رهبری با وجود همه تخریب ها راه و نهضت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب تا آخرین لحظه ادامه داد و پای اعتقادات خود ایستادگی کرد.
حجت الاسلام هاشمی یادآور شد: قانون اساسی یادگار و میراث گرانبهای امام خمینی(ره) در دوران انقلاب اسلامی است و این قانون وحدت بخش یکی از کاملترین قانون ها است که ملت ایران را پشت سر رهبر و انقلاب قرار داده است.
وی اظهار کرد: اجرای کامل قانون اساسی در کشور از خواسته های بحق مردم است و دانشجویان به عنوان کسانی که همواره برای آزادی مشروع و قانونی تلاش می کنند باید پیگیر این مطالبه باشند.
مشاور عالی استاندار استان مرکزی گفت: نظارت بر اجرای همه اصول قانون اساسی یکی از وظایف مهم دولت در این برهه از زمان است ومجریان دولتی باید همواره متعهد و مقید به اجرای اصول این قانون وحدت بخش در کشور باشند.
حجت الاسلام هاشمی یادآورشد: مهمترین خواسته جوانان به ویژه دانشجویان در زمان پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان یاران انقلاب رهایی از استعمار و استبداد بود و جوانان و دانشجویان نیز باید با الگو گیری از آنان پشت سر مقام معظم رهبری برای اعتلای نظام و کشور تلاش کنند.
یکهزار و 400 دانشجو در مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد در 19 رشته و پنج گرایش مکانیک، برق، عمران، معدن و علوم پایه در دانشگاه صنعتی اراک به تحصیل اشتغال دارند.
1955/6013/خبرنگار: مهدی عظیمی**انتشاردهنده:مژگان حیدری
کد N1641120

وبگردی