آفتاب
نماینده مردم تهران در مجلس؛

نهاد خدمتگزار جان و مال مردم نباید دغدغه بودجه داشته باشد

نهاد خدمتگزار جان و مال مردم نباید دغدغه بودجه داشته باشد

نماینده مردم تهران در مجلس، گفت: جمعیت هلال احمر نهادی خدمتگزار و حافظ جان و مال مردم است و نباید دغدغه بودجه داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین احمد مازنی در دیدار با رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با تاکید بر نقش مهم نهاد مردمی و اهمیت خدمات داوطلبانه جمعیت هلال احمر گفت: نمایندگان مجلس دهم با جایگاه مهم هلال احمر آشنا هستند و برای کمک به آن از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد.

وی با  اشاره به خدمات امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر در روستاها، شهرها و نیز جاده ها خاطرنشان کرد: مردم و نمایندگان آنها در مجلس شورای اسلامی قدر خدمات ارزشمند عزیزان هلال احمر را می دانند و به نظر می رسد که در مجلس هم برای تامین بودجه کافی و امکانات مورد نیاز این نهاد مردمی و تاثیرگذار اجماع حداکثری وجود دارد.

به گفنه مازنی، باید با بهره گیری از تمام توان و ظرفیت کشور به تقویت بودجه هلال احمر پرداخت. مردم هم از مجلس محترم انتظار دارند که نهاد امدادی هلال احمر از نظر بودجه و امکانات بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به خدمات حیاتی جمعیت هلال احمر در حوادث و بلایای طبیعی و نیز در جاده ها و به ویژه مناطق محروم کشور خاطرنشان کرد: همیشه تابلو و آرم هلال احمر برای مردم آرامش و امنیت خاطر به ارمغان آورده است که این دستاورد محصول خدمات داوطلبانه و مردمی بودن این نهاد است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه فرهنگ خدمت داوطلبانه باید در بین مردم نهادینه شود، جمعیت هلال احمر را متولی خدمت داوطلبانه در کشور دانست و افزود: در آموزه های دین مبین اسلام هم بسیار به کار و خدمت داوطلبانه سفارش شده است.

مازنی تصریح کرد: کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی آماده همه نوع همکاری با جمعیت هلال احمر به ویژه در زمینه تقویت فرهنگ کار داوطلبانه در کشور را دارد.

به گفته وی، گسترش کار داوطلبانه نشانه مسئولیت پذیری اجتماعی شهروندان است و روحیه داوطلبی از مولفه های اصلی سرمایه اجتماعی است.

در ادامه این دیدار دکتر مجتبی اکبری رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر نیز با تقدیر از حمایت های حجت الاسلام والمسلمین مازنی نماینده مردم تهران از جمعیت هلال احمر گفت: امیدواریم با حمایت های همه جانبه نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی شاهد خدمت بیشتر این نهاد به مردم باشیم.

وی افزود: جمعیت هلال احمر نهادی کاملا مردم نهاد بوده که در همه شرایط در همه کشور خدمات زیادی به مردم ارائه می دهند.

کد N1640990

وبگردی